Real-life Curriculum-based Timetabling
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F12%3A00057906" target="_blank" >RIV/00216224:14330/12:00057906 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Real-life Curriculum-based Timetabling
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents an innovative approach to curriculum-based timetabling. Curricula are defined by a rich model that includes optional courses and course groups among which students are expected to take a subset of courses. Transformation of the curriculum model into the enrollment model is proposed and a local search algorithm generating corresponding enrollments is introduced. This enables curriculum-based timetabling in any existing enrollment-based course timetabling solver. The approach was implemented in a well established enrollment-based course timetabling system UniTime. The system has been successfully applied in practice at the Faculty of Education at Masaryk University for about 7,500 students and 260 curricula. Experimental results related with this problem are demonstrated for two semesters.
Název v anglickém jazyce
Real-life Curriculum-based Timetabling
Popis výsledku anglicky
This paper presents an innovative approach to curriculum-based timetabling. Curricula are defined by a rich model that includes optional courses and course groups among which students are expected to take a subset of courses. Transformation of the curriculum model into the enrollment model is proposed and a local search algorithm generating corresponding enrollments is introduced. This enables curriculum-based timetabling in any existing enrollment-based course timetabling solver. The approach was implemented in a well established enrollment-based course timetabling system UniTime. The system has been successfully applied in practice at the Faculty of Education at Masaryk University for about 7,500 students and 260 curricula. Experimental results related with this problem are demonstrated for two semesters.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP202%2F12%2F0306" target="_blank" >GAP202/12/0306: Dyschnet - Dynamické plánování a rozvrhování výpočetních a síťových zdrojů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proccedings of the 9th International Conference on the Practice and Theory of Automated Timetabling
ISBN
9788214052985
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
57-72
Název nakladatele
SINTEF
Místo vydání
Son, Norway
Místo konání akce
Son, Norway
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—