Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

University course timetabling: From theory to practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F15%3A00081694" target="_blank" >RIV/00216224:14330/15:00081694 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    University course timetabling: From theory to practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    University course timetabling introduces diverse complex problems which may be very different in correspondence with country, institution, or even a school. Complexity of the problems is related with the size represented by the number of courses and students and with the characteristics such as curricula structure, course structure, or involved optimization criteria. In practice, standard benchmark problems represented by enrollment-based and curriculum-based timetabling must be extended by elective courses, course sections and issues related with fairness of generated timetables. Compactness of timetables common in high school timetabling becomes very complex issue given the diversity of student timetables. Theoretical advances with respect to above mentioned issues will be discussed. Practical application and experience with timetabling at two different institutions in Europe and United States will be summarized.

  • Název v anglickém jazyce

    University course timetabling: From theory to practice

  • Popis výsledku anglicky

    University course timetabling introduces diverse complex problems which may be very different in correspondence with country, institution, or even a school. Complexity of the problems is related with the size represented by the number of courses and students and with the characteristics such as curricula structure, course structure, or involved optimization criteria. In practice, standard benchmark problems represented by enrollment-based and curriculum-based timetabling must be extended by elective courses, course sections and issues related with fairness of generated timetables. Compactness of timetables common in high school timetabling becomes very complex issue given the diversity of student timetables. Theoretical advances with respect to above mentioned issues will be discussed. Practical application and experience with timetabling at two different institutions in Europe and United States will be summarized.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP202%2F12%2F0306" target="_blank" >GAP202/12/0306: Dyschnet - Dynamické plánování a rozvrhování výpočetních a síťových zdrojů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů