Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Real-life Curriculum-based Timetabling with Elective Courses and Course Sections

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F16%3A00087729" target="_blank" >RIV/00216224:14330/16:00087729 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10479-014-1643-1" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s10479-014-1643-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10479-014-1643-1" target="_blank" >10.1007/s10479-014-1643-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Real-life Curriculum-based Timetabling with Elective Courses and Course Sections

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents an innovative approach to curriculum-based timetabling. To capture complex relations of real life curriculum-based timetabling problems, curricula are defined by a rich model that includes optional courses and course groups among which students are expected to take a subset of courses. In addition, courses may contain alternative course sections. A transformation between the proposed curriculum model and student course enrollments is formalized and a local search algorithm generating corresponding enrollments is introduced. While the proposed curriculum model is too complicated for existing curriculum-based solvers, the transformation enables curriculum-based timetabling in any existing enrollment-based course timetabling solver. The approach was implemented in a well established enrollment-based course timetabling system UniTime.

  • Název v anglickém jazyce

    Real-life Curriculum-based Timetabling with Elective Courses and Course Sections

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents an innovative approach to curriculum-based timetabling. To capture complex relations of real life curriculum-based timetabling problems, curricula are defined by a rich model that includes optional courses and course groups among which students are expected to take a subset of courses. In addition, courses may contain alternative course sections. A transformation between the proposed curriculum model and student course enrollments is formalized and a local search algorithm generating corresponding enrollments is introduced. While the proposed curriculum model is too complicated for existing curriculum-based solvers, the transformation enables curriculum-based timetabling in any existing enrollment-based course timetabling solver. The approach was implemented in a well established enrollment-based course timetabling system UniTime.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP202%2F12%2F0306" target="_blank" >GAP202/12/0306: Dyschnet - Dynamické plánování a rozvrhování výpočetních a síťových zdrojů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Annals of Operations Research

  • ISSN

    0254-5330

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    239

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    153-170

  • Kód UT WoS článku

    000373223800009

  • EID výsledku v databázi Scopus