Real-life Curriculum-based Timetabling with Elective Courses and Course Sections
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F16%3A00087729" target="_blank" >RIV/00216224:14330/16:00087729 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10479-014-1643-1" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s10479-014-1643-1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10479-014-1643-1" target="_blank" >10.1007/s10479-014-1643-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Real-life Curriculum-based Timetabling with Elective Courses and Course Sections
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents an innovative approach to curriculum-based timetabling. To capture complex relations of real life curriculum-based timetabling problems, curricula are defined by a rich model that includes optional courses and course groups among which students are expected to take a subset of courses. In addition, courses may contain alternative course sections. A transformation between the proposed curriculum model and student course enrollments is formalized and a local search algorithm generating corresponding enrollments is introduced. While the proposed curriculum model is too complicated for existing curriculum-based solvers, the transformation enables curriculum-based timetabling in any existing enrollment-based course timetabling solver. The approach was implemented in a well established enrollment-based course timetabling system UniTime.
Název v anglickém jazyce
Real-life Curriculum-based Timetabling with Elective Courses and Course Sections
Popis výsledku anglicky
This paper presents an innovative approach to curriculum-based timetabling. To capture complex relations of real life curriculum-based timetabling problems, curricula are defined by a rich model that includes optional courses and course groups among which students are expected to take a subset of courses. In addition, courses may contain alternative course sections. A transformation between the proposed curriculum model and student course enrollments is formalized and a local search algorithm generating corresponding enrollments is introduced. While the proposed curriculum model is too complicated for existing curriculum-based solvers, the transformation enables curriculum-based timetabling in any existing enrollment-based course timetabling solver. The approach was implemented in a well established enrollment-based course timetabling system UniTime.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP202%2F12%2F0306" target="_blank" >GAP202/12/0306: Dyschnet - Dynamické plánování a rozvrhování výpočetních a síťových zdrojů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Annals of Operations Research
ISSN
0254-5330
e-ISSN
—
Svazek periodika
239
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
153-170
Kód UT WoS článku
000373223800009
EID výsledku v databázi Scopus
—