Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring collaboration in group-to-group videoconferencing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F12%3A00060343" target="_blank" >RIV/00216224:14330/12:00060343 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4471-4093-1_16" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4471-4093-1_16</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4471-4093-1_16" target="_blank" >10.1007/978-1-4471-4093-1_16</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring collaboration in group-to-group videoconferencing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prior work on videoconferencing shows that various design changes can have profound impacts on group dynamics. In order to further explore the available design space, we report on a qualitative study that compares behaviour of groups in two group-to-group videoconferencing environments and face-to-face communica- tion during a complex social dilemma game. There are pronounced differences in participant behaviour between the two videoconferencing designs, indicating higher cooperative behaviour in one ofthe videoconferencing conditions. Based on quali- tative analysis of the gameplay, we hypothesise that the decisive factor is a discrep- ancy in the type of group identity that develops during the game. Our results suggest that the differences in behaviour are due to differences in design of the two video- conferencing environments. In particular, the incorporation of personal displays and individualised videostreams likely contributed to these outcomes.

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring collaboration in group-to-group videoconferencing

  • Popis výsledku anglicky

    Prior work on videoconferencing shows that various design changes can have profound impacts on group dynamics. In order to further explore the available design space, we report on a qualitative study that compares behaviour of groups in two group-to-group videoconferencing environments and face-to-face communica- tion during a complex social dilemma game. There are pronounced differences in participant behaviour between the two videoconferencing designs, indicating higher cooperative behaviour in one ofthe videoconferencing conditions. Based on quali- tative analysis of the gameplay, we hypothesise that the decisive factor is a discrep- ancy in the type of group identity that develops during the game. Our results suggest that the differences in behaviour are due to differences in design of the two video- conferencing environments. In particular, the incorporation of personal displays and individualised videostreams likely contributed to these outcomes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LA09016" target="_blank" >LA09016: Účast ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics (ERCIM)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    From Research to Practice in the Design of Cooperative Systems: Results and Open Challenges; Proceedings of the 10th International Conference on the Design of Cooperative Systems

  • ISBN

    9781447140924

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    229-244

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Marseille, France

  • Datum konání akce

    30. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku