Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring Trust in Group-to-Group Video-Conferencing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14610%2F11%3A00055600" target="_blank" >RIV/00216224:14610/11:00055600 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/1979742.1979791" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/1979742.1979791</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/1979742.1979791" target="_blank" >10.1145/1979742.1979791</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring Trust in Group-to-Group Video-Conferencing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Previous work has shown that supporting trust via computer-mediated communication can be a challenge, especially among strangers. In this paper, we report on an experiment comparing two group-to-group video-conferencing environments and face-to-face communication in their ability to support trust and mutual cooperation in a social dilemma task. There are pronounced differences in participant behaviour between the two video-conferencing designs, indicating higher mutual trust in one of the video-conferencing conditions. The decisive factor seems to be a discrepancy in the type of group identity that develops during the game. Moreover, our results suggest that a combination of personal displays and a unique video-stream of each participant present in thebetter video-conferencing condition contributed to this result.

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring Trust in Group-to-Group Video-Conferencing

  • Popis výsledku anglicky

    Previous work has shown that supporting trust via computer-mediated communication can be a challenge, especially among strangers. In this paper, we report on an experiment comparing two group-to-group video-conferencing environments and face-to-face communication in their ability to support trust and mutual cooperation in a social dilemma task. There are pronounced differences in participant behaviour between the two video-conferencing designs, indicating higher mutual trust in one of the video-conferencing conditions. The decisive factor seems to be a discrepancy in the type of group identity that develops during the game. Moreover, our results suggest that a combination of personal displays and a unique video-stream of each participant present in thebetter video-conferencing condition contributed to this result.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CHI EA '11 Proceedings of the 2011 annual conference extended abstracts on Human factors in computing systems

  • ISBN

    978-1-4503-0268-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1459-1464

  • Název nakladatele

    ACM New York, NY, USA

  • Místo vydání

    New York, NY, USA

  • Místo konání akce

    Vancouver, BC, Canada

  • Datum konání akce

    7. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku