Exploring Trust in Group-to-Group Video-Conferencing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14610%2F11%3A00055600" target="_blank" >RIV/00216224:14610/11:00055600 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/1979742.1979791" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/1979742.1979791</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/1979742.1979791" target="_blank" >10.1145/1979742.1979791</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Exploring Trust in Group-to-Group Video-Conferencing
Popis výsledku v původním jazyce
Previous work has shown that supporting trust via computer-mediated communication can be a challenge, especially among strangers. In this paper, we report on an experiment comparing two group-to-group video-conferencing environments and face-to-face communication in their ability to support trust and mutual cooperation in a social dilemma task. There are pronounced differences in participant behaviour between the two video-conferencing designs, indicating higher mutual trust in one of the video-conferencing conditions. The decisive factor seems to be a discrepancy in the type of group identity that develops during the game. Moreover, our results suggest that a combination of personal displays and a unique video-stream of each participant present in thebetter video-conferencing condition contributed to this result.
Název v anglickém jazyce
Exploring Trust in Group-to-Group Video-Conferencing
Popis výsledku anglicky
Previous work has shown that supporting trust via computer-mediated communication can be a challenge, especially among strangers. In this paper, we report on an experiment comparing two group-to-group video-conferencing environments and face-to-face communication in their ability to support trust and mutual cooperation in a social dilemma task. There are pronounced differences in participant behaviour between the two video-conferencing designs, indicating higher mutual trust in one of the video-conferencing conditions. The decisive factor seems to be a discrepancy in the type of group identity that develops during the game. Moreover, our results suggest that a combination of personal displays and a unique video-stream of each participant present in thebetter video-conferencing condition contributed to this result.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CHI EA '11 Proceedings of the 2011 annual conference extended abstracts on Human factors in computing systems
ISBN
978-1-4503-0268-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1459-1464
Název nakladatele
ACM New York, NY, USA
Místo vydání
New York, NY, USA
Místo konání akce
Vancouver, BC, Canada
Datum konání akce
7. 5. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—