Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning with ICT: Partnership for Learning Program

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F11%3A00436732" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/11:00436732 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning with ICT: Partnership for Learning Program

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the Partnership for Learning Program (PLP), a multinational project aimed at promoting social learning through interpersonal communication supported by a Web 2.0, video-based web conferencing technology. This avenue for conducting face-to-face communication in real time allows a more immediate and enriched form of contact than e-mail, blogs, forums or chats. The quality of the visual and audio streaming made available through desktop, video-based web conferencing results in participants having access to basic features of face-to-face interactions such as nuances of tone and the nonverbal language imbedded in gestures and expressions ? crucial factors in quality communication. The project description, project content, and the experiences recorded over a sustained period of time, as well as the potential future of this form of training are described.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning with ICT: Partnership for Learning Program

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the Partnership for Learning Program (PLP), a multinational project aimed at promoting social learning through interpersonal communication supported by a Web 2.0, video-based web conferencing technology. This avenue for conducting face-to-face communication in real time allows a more immediate and enriched form of contact than e-mail, blogs, forums or chats. The quality of the visual and audio streaming made available through desktop, video-based web conferencing results in participants having access to basic features of face-to-face interactions such as nuances of tone and the nonverbal language imbedded in gestures and expressions ? crucial factors in quality communication. The project description, project content, and the experiences recorded over a sustained period of time, as well as the potential future of this form of training are described.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Distance, Learning, Simulation and Communication 2011

  • ISBN

    978-80-7231-695-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    60-67

  • Název nakladatele

    Vydavatelské oddělení UO, Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku