Learning with ICT: Partnership for Learning Program
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F11%3A00436732" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/11:00436732 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Learning with ICT: Partnership for Learning Program
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents the Partnership for Learning Program (PLP), a multinational project aimed at promoting social learning through interpersonal communication supported by a Web 2.0, video-based web conferencing technology. This avenue for conducting face-to-face communication in real time allows a more immediate and enriched form of contact than e-mail, blogs, forums or chats. The quality of the visual and audio streaming made available through desktop, video-based web conferencing results in participants having access to basic features of face-to-face interactions such as nuances of tone and the nonverbal language imbedded in gestures and expressions ? crucial factors in quality communication. The project description, project content, and the experiences recorded over a sustained period of time, as well as the potential future of this form of training are described.
Název v anglickém jazyce
Learning with ICT: Partnership for Learning Program
Popis výsledku anglicky
This paper presents the Partnership for Learning Program (PLP), a multinational project aimed at promoting social learning through interpersonal communication supported by a Web 2.0, video-based web conferencing technology. This avenue for conducting face-to-face communication in real time allows a more immediate and enriched form of contact than e-mail, blogs, forums or chats. The quality of the visual and audio streaming made available through desktop, video-based web conferencing results in participants having access to basic features of face-to-face interactions such as nuances of tone and the nonverbal language imbedded in gestures and expressions ? crucial factors in quality communication. The project description, project content, and the experiences recorded over a sustained period of time, as well as the potential future of this form of training are described.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Distance, Learning, Simulation and Communication 2011
ISBN
978-80-7231-695-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
60-67
Název nakladatele
Vydavatelské oddělení UO, Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—