Automatic Detection of Concepts from Problem Solving Times
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F13%3A00070141" target="_blank" >RIV/00216224:14330/13:00070141 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-39112-5_67" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-39112-5_67</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-39112-5_67" target="_blank" >10.1007/978-3-642-39112-5_67</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Automatic Detection of Concepts from Problem Solving Times
Popis výsledku v původním jazyce
Intelligent tutoring systems need to know a mapping between particular problems and general domain concepts. Such mapping can be constructed manually by an expert, but that is time consuming and error prone. Our aim is to detect concepts automatically from problem solving times. We propose and evaluate two approaches: a model of problem solving times with multidimensional skill and an application of spectral clustering. The results show that it is feasible to construct a problem-concept mapping from solely the problem solving times and that the results of the analysis can bring an interesting insight.
Název v anglickém jazyce
Automatic Detection of Concepts from Problem Solving Times
Popis výsledku anglicky
Intelligent tutoring systems need to know a mapping between particular problems and general domain concepts. Such mapping can be constructed manually by an expert, but that is time consuming and error prone. Our aim is to detect concepts automatically from problem solving times. We propose and evaluate two approaches: a model of problem solving times with multidimensional skill and an application of spectral clustering. The results show that it is feasible to construct a problem-concept mapping from solely the problem solving times and that the results of the analysis can bring an interesting insight.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LG13010" target="_blank" >LG13010: Zastoupení ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Artificial Intelligence in Education
ISBN
9783642391118
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
595-598
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
USA
Místo konání akce
Memphis, TN, USA
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—