Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mapping Problems to Skills Combining Expert Opinion and Student Data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F14%3A00077301" target="_blank" >RIV/00216224:14330/14:00077301 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-14896-0_10" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-14896-0_10</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-14896-0_10" target="_blank" >10.1007/978-3-319-14896-0_10</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mapping Problems to Skills Combining Expert Opinion and Student Data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Construction of a mapping between educational content and skills is an important part of development of adaptive educational systems. This task is difficult, requires a domain expert, and any mistakes in the mapping may hinder the potential of an educational system. In this work we study techniques for improving a problem-skill mapping constructed by a domain expert using student data, particularly problem solving times. We describe and compare different techniques for the task -- a multidimensional model of problem solving times and supervised classification techniques. In the evaluation we focus on surveying situations where the combination of expert opinion with student data is most useful.

  • Název v anglickém jazyce

    Mapping Problems to Skills Combining Expert Opinion and Student Data

  • Popis výsledku anglicky

    Construction of a mapping between educational content and skills is an important part of development of adaptive educational systems. This task is difficult, requires a domain expert, and any mistakes in the mapping may hinder the potential of an educational system. In this work we study techniques for improving a problem-skill mapping constructed by a domain expert using student data, particularly problem solving times. We describe and compare different techniques for the task -- a multidimensional model of problem solving times and supervised classification techniques. In the evaluation we focus on surveying situations where the combination of expert opinion with student data is most useful.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LG13010" target="_blank" >LG13010: Zastoupení ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of MEMICS'14

  • ISBN

    9783319148953

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    113-124

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Německo

  • Místo konání akce

    ČR

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku