Mapping Problems to Skills Combining Expert Opinion and Student Data
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F14%3A00077301" target="_blank" >RIV/00216224:14330/14:00077301 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-14896-0_10" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-14896-0_10</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-14896-0_10" target="_blank" >10.1007/978-3-319-14896-0_10</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mapping Problems to Skills Combining Expert Opinion and Student Data
Popis výsledku v původním jazyce
Construction of a mapping between educational content and skills is an important part of development of adaptive educational systems. This task is difficult, requires a domain expert, and any mistakes in the mapping may hinder the potential of an educational system. In this work we study techniques for improving a problem-skill mapping constructed by a domain expert using student data, particularly problem solving times. We describe and compare different techniques for the task -- a multidimensional model of problem solving times and supervised classification techniques. In the evaluation we focus on surveying situations where the combination of expert opinion with student data is most useful.
Název v anglickém jazyce
Mapping Problems to Skills Combining Expert Opinion and Student Data
Popis výsledku anglicky
Construction of a mapping between educational content and skills is an important part of development of adaptive educational systems. This task is difficult, requires a domain expert, and any mistakes in the mapping may hinder the potential of an educational system. In this work we study techniques for improving a problem-skill mapping constructed by a domain expert using student data, particularly problem solving times. We describe and compare different techniques for the task -- a multidimensional model of problem solving times and supervised classification techniques. In the evaluation we focus on surveying situations where the combination of expert opinion with student data is most useful.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LG13010" target="_blank" >LG13010: Zastoupení ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of MEMICS'14
ISBN
9783319148953
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
113-124
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Německo
Místo konání akce
ČR
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—