Tutoring and Automatic Evaluation of Logic Proofs
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F13%3A00070404" target="_blank" >RIV/00216224:14330/13:00070404 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tutoring and Automatic Evaluation of Logic Proofs
Popis výsledku v původním jazyce
Tutoring of logic proofs is an important part of undergraduate courses of logic. Commonly, a tutor trains and tests students? skills to build correct logic proofs. We introduce a system for training of students? ability to construct correct proofs in propositional or predicate logic. In addition to common techniques including presentations supported by slides and exercises we use animations which are based on carefully selected demonstrative examples and their step-by-step solutions. Animations are interactive so that a student may choose a particular step, a sequence of steps, and/or a particular task. In order to test students? knowledge, we prepared a questionnaire that captures the entire process of a logic proof construction. A student constructsa proof and then answers questions from the questionnaire. We describe the design of the questionnaire and discuss its dis/advantages.
Název v anglickém jazyce
Tutoring and Automatic Evaluation of Logic Proofs
Popis výsledku anglicky
Tutoring of logic proofs is an important part of undergraduate courses of logic. Commonly, a tutor trains and tests students? skills to build correct logic proofs. We introduce a system for training of students? ability to construct correct proofs in propositional or predicate logic. In addition to common techniques including presentations supported by slides and exercises we use animations which are based on carefully selected demonstrative examples and their step-by-step solutions. Animations are interactive so that a student may choose a particular step, a sequence of steps, and/or a particular task. In order to test students? knowledge, we prepared a questionnaire that captures the entire process of a logic proof construction. A student constructsa proof and then answers questions from the questionnaire. We describe the design of the questionnaire and discuss its dis/advantages.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 12th European Conference on e-Learning ECEL 2013
ISBN
9781909507845
ISSN
2048-8645
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
495-502
Název nakladatele
Academic Conferences and Publishing International
Místo vydání
Sophia Antipolis, France
Místo konání akce
Sophia Antipolis, France
Datum konání akce
30. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—