Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tutoring and Automatic Evaluation of Logic Proofs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F13%3A00070404" target="_blank" >RIV/00216224:14330/13:00070404 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tutoring and Automatic Evaluation of Logic Proofs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tutoring of logic proofs is an important part of undergraduate courses of logic. Commonly, a tutor trains and tests students? skills to build correct logic proofs. We introduce a system for training of students? ability to construct correct proofs in propositional or predicate logic. In addition to common techniques including presentations supported by slides and exercises we use animations which are based on carefully selected demonstrative examples and their step-by-step solutions. Animations are interactive so that a student may choose a particular step, a sequence of steps, and/or a particular task. In order to test students? knowledge, we prepared a questionnaire that captures the entire process of a logic proof construction. A student constructsa proof and then answers questions from the questionnaire. We describe the design of the questionnaire and discuss its dis/advantages.

  • Název v anglickém jazyce

    Tutoring and Automatic Evaluation of Logic Proofs

  • Popis výsledku anglicky

    Tutoring of logic proofs is an important part of undergraduate courses of logic. Commonly, a tutor trains and tests students? skills to build correct logic proofs. We introduce a system for training of students? ability to construct correct proofs in propositional or predicate logic. In addition to common techniques including presentations supported by slides and exercises we use animations which are based on carefully selected demonstrative examples and their step-by-step solutions. Animations are interactive so that a student may choose a particular step, a sequence of steps, and/or a particular task. In order to test students? knowledge, we prepared a questionnaire that captures the entire process of a logic proof construction. A student constructsa proof and then answers questions from the questionnaire. We describe the design of the questionnaire and discuss its dis/advantages.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th European Conference on e-Learning ECEL 2013

  • ISBN

    9781909507845

  • ISSN

    2048-8645

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    495-502

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International

  • Místo vydání

    Sophia Antipolis, France

  • Místo konání akce

    Sophia Antipolis, France

  • Datum konání akce

    30. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku