Towards Student Success Prediction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F14%3A00076034" target="_blank" >RIV/00216224:14330/14:00076034 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Towards Student Success Prediction
Popis výsledku v původním jazyce
University information systems offer a vast amount of data which potentially contains additional hidden information and relations. Such knowledge can be used to improve the teaching and facilitate the educational process. In this paper, we introduce methods based on a data mining approach and a social network analysis to predict student grade performance. We focus on cases in which we can predict student success or failure with high accuracy. Machine learning algorithms can be employed with the averageaccuracy of 81.4%. We have defined rules based on grade averages of students and their friends that achieved the precision of 97% and the recall of 53%. We have also used rules based on study-related data where the best two achieved the precision of 96%and the recall was nearly 35%. The derived knowledge can be successfully utilized as a basis for a course enrollment recommender system.
Název v anglickém jazyce
Towards Student Success Prediction
Popis výsledku anglicky
University information systems offer a vast amount of data which potentially contains additional hidden information and relations. Such knowledge can be used to improve the teaching and facilitate the educational process. In this paper, we introduce methods based on a data mining approach and a social network analysis to predict student grade performance. We focus on cases in which we can predict student success or failure with high accuracy. Machine learning algorithms can be employed with the averageaccuracy of 81.4%. We have defined rules based on grade averages of students and their friends that achieved the precision of 97% and the recall of 53%. We have also used rules based on study-related data where the best two achieved the precision of 96%and the recall was nearly 35%. The derived knowledge can be successfully utilized as a basis for a course enrollment recommender system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LG13010" target="_blank" >LG13010: Zastoupení ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 6th International Conference on Knowledge Discovery and Information Retrieval - KDIR 2014
ISBN
9789897580482
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
162-169
Název nakladatele
2014 SCITEPRESS ? Science and Technology Publications
Místo vydání
Portugal
Místo konání akce
Rome, Italy
Datum konání akce
21. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—