Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Course Similarity Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F16%3A00091055" target="_blank" >RIV/00216224:14330/16:00091055 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Course Similarity Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Courses offered to students at universities have different characteristics. In this paper, we analyse course similarities to improve the students’ performance prediction. We utilize the item-to-item collaborative filtering approach that computes course similarities based on students’ grades. We also use content based techniques to compute course similarities based on the information from the course catalogue, e.g. the course content or prerequisites. Using the computed similarities and utilizing different clustering algorithms, we are able to reveal interesting course groups that can be used to improve the student performance prediction. Finally, we are able to predict the students’ final grades of the investigated course by examining grades of only three related courses.

  • Název v anglickém jazyce

    Course Similarity Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Courses offered to students at universities have different characteristics. In this paper, we analyse course similarities to improve the students’ performance prediction. We utilize the item-to-item collaborative filtering approach that computes course similarities based on students’ grades. We also use content based techniques to compute course similarities based on the information from the course catalogue, e.g. the course content or prerequisites. Using the computed similarities and utilizing different clustering algorithms, we are able to reveal interesting course groups that can be used to improve the student performance prediction. Finally, we are able to predict the students’ final grades of the investigated course by examining grades of only three related courses.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings in Informatics and Information Technologies

  • ISBN

    9788022746199

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    65-68

  • Název nakladatele

    WIKT & DaZ 2016

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku