Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Are Collaborative Filtering Methods Suitable for Student Performance Prediction?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F15%3A00083048" target="_blank" >RIV/00216224:14330/15:00083048 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-23485-4_42" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-23485-4_42</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-23485-4_42" target="_blank" >10.1007/978-3-319-23485-4_42</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Are Collaborative Filtering Methods Suitable for Student Performance Prediction?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Researchers have been focusing on prediction of students? behavior for many years. Different systems take advantages of such revealed information and try to attract, motivate, and help students to improve their knowledge. Our goal is to predict student performance in particular courses at the beginning of the semester based on the student?s history. Our approach is based on the idea of representing students? knowledge as a set of grades of their passed courses and finding the most similar students. Collaborative filtering methods were utilized for this task and the results were verified on the historical data originated from the Information System of Masaryk University. The results show that this approach is similarly effective as the commonly used machine learning methods like Support Vector Machines.

  • Název v anglickém jazyce

    Are Collaborative Filtering Methods Suitable for Student Performance Prediction?

  • Popis výsledku anglicky

    Researchers have been focusing on prediction of students? behavior for many years. Different systems take advantages of such revealed information and try to attract, motivate, and help students to improve their knowledge. Our goal is to predict student performance in particular courses at the beginning of the semester based on the student?s history. Our approach is based on the idea of representing students? knowledge as a set of grades of their passed courses and finding the most similar students. Collaborative filtering methods were utilized for this task and the results were verified on the historical data originated from the Information System of Masaryk University. The results show that this approach is similarly effective as the commonly used machine learning methods like Support Vector Machines.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Progress in Artificial Intelligence - 17th Portuguese Conference on Artificial Inteligence - EPIA 2015

  • ISBN

    9783319234847

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    425-430

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Portugal

  • Místo konání akce

    Coimbra, Portugal

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku