Towards Academic Analytics by Means of Motion Charts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F14%3A00076276" target="_blank" >RIV/00216224:14330/14:00076276 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://link.springer.com/book/10.1007/978-3-319-11200-8" target="_blank" >http://link.springer.com/book/10.1007/978-3-319-11200-8</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-11200-8_47" target="_blank" >10.1007/978-3-319-11200-8_47</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Towards Academic Analytics by Means of Motion Charts
Popis výsledku v původním jazyce
In the EDAIME tool, we enhanced the MC concept and expanded it to be more suitable for AA. We also developed the rich user interface with impressive selection of features which provide a quick, convenient, and visually appealing way to identify potentialcorrelations between different variables. The complexity of underlying data to be analyzed is reduced by the analyst's ability to control how the data is mapped to MC variables and displayed in the EDAIME tool. Among other, analysts can interact with the charts by refining chart criteria and clarify analyses of the relationship between variables.
Název v anglickém jazyce
Towards Academic Analytics by Means of Motion Charts
Popis výsledku anglicky
In the EDAIME tool, we enhanced the MC concept and expanded it to be more suitable for AA. We also developed the rich user interface with impressive selection of features which provide a quick, convenient, and visually appealing way to identify potentialcorrelations between different variables. The complexity of underlying data to be analyzed is reduced by the analyst's ability to control how the data is mapped to MC variables and displayed in the EDAIME tool. Among other, analysts can interact with the charts by refining chart criteria and clarify analyses of the relationship between variables.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 9th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2014)
ISBN
9783319111995
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
486-489
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Graz, Austria
Místo konání akce
Graz, Austria
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—