Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational data mining for analysis of students? solutions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F14%3A00076477" target="_blank" >RIV/00216224:14330/14:00076477 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-10554-3_14" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-10554-3_14</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-10554-3_14" target="_blank" >10.1007/978-3-319-10554-3_14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational data mining for analysis of students? solutions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We introduce a novel method for analysis of logic proofs constructed by undergraduate students that employs sequence mining for manipulation with temporal information about all actions that a student performed, and also graph mining for finding frequentsubgraphs on different levels of generalisation. We show that this representation allows to find interesting subgroups of similar solutions and also to detect outlying solutions. Specifically, distribution of errors is not independent on behavioural patterns and we are able to find clusters of erroneous solutions. We also observed significant dependence between time duration and an appearance of the most serious error.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational data mining for analysis of students? solutions

  • Popis výsledku anglicky

    We introduce a novel method for analysis of logic proofs constructed by undergraduate students that employs sequence mining for manipulation with temporal information about all actions that a student performed, and also graph mining for finding frequentsubgraphs on different levels of generalisation. We show that this representation allows to find interesting subgroups of similar solutions and also to detect outlying solutions. Specifically, distribution of errors is not independent on behavioural patterns and we are able to find clusters of erroneous solutions. We also observed significant dependence between time duration and an appearance of the most serious error.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Artificial Intelligence: Methodology, Systems, and Applications - 16th International Conference, AIMSA 2014

  • ISBN

    9783319105536

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    150-161

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Varna, Bulgaria

  • Datum konání akce

    11. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku