Educational data mining for analysis of students? solutions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F14%3A00077051" target="_blank" >RIV/00216224:14330/14:00077051 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Educational data mining for analysis of students? solutions
Popis výsledku v původním jazyce
We introduce novel methods for analysis of logic proofs constructed by undergraduate students. The methods employ sequence mining for manipulation with temporal information about all actions that a student performed, and also graph mining for finding frequent subgraphs on different levels of generalization. We showed in [8-11] that these representations allow us to find interesting subgroups of similar solutions and also to detect outlying solutions. Specifically, distribution of errors is not independent on behavioral patterns and we were able to find clusters of erroneous solutions. We also observed a significant dependence between time duration of solving the task and an appearance of the most serious error. This text brings a brief summary of fourcontributions [8-11] presented for presentation in the period from October 2013 until September 2014.
Název v anglickém jazyce
Educational data mining for analysis of students? solutions
Popis výsledku anglicky
We introduce novel methods for analysis of logic proofs constructed by undergraduate students. The methods employ sequence mining for manipulation with temporal information about all actions that a student performed, and also graph mining for finding frequent subgraphs on different levels of generalization. We showed in [8-11] that these representations allow us to find interesting subgroups of similar solutions and also to detect outlying solutions. Specifically, distribution of errors is not independent on behavioral patterns and we were able to find clusters of erroneous solutions. We also observed a significant dependence between time duration of solving the task and an appearance of the most serious error. This text brings a brief summary of fourcontributions [8-11] presented for presentation in the period from October 2013 until September 2014.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Znalosti 2014
ISBN
9788024520544
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
32-35
Název nakladatele
Vysoká škola ekonomická v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Jasná pod Chopkom, Nízké Tatry, Slovakia
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—