Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analyzing second language written summaries at university level

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F21%3A50018705" target="_blank" >RIV/62690094:18450/21:50018705 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ijournalse.org/index.php/ESJ/article/view/598/pdf" target="_blank" >https://www.ijournalse.org/index.php/ESJ/article/view/598/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.28991/esj-2021-01322" target="_blank" >10.28991/esj-2021-01322</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analyzing second language written summaries at university level

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Objective: The objectives of the study are to identify and categorize non-native students´ errors in the written summaries, to see which research instruments – the mobile reading app (experimental group) or internet-based article (control group) are more effective, and to determine if language proficiency of students will improve. Methods: This study uses an analysis of linguistic-stylistic errors as a research method on the written performance of 29 EFL Slovak students in 29 written summaries. Findings: The findings indicate that the most problematic areas in writing summaries were grammatical (determiners), followed by stylistic (text coherence, slang words, and punctuation), lexical (word collocations), and lexico-stylistic errors (prepositions). Overall, students´ proficiency in both groups rose from B2 to C1 level by 38% of the students (11 students). Therefore, both methods – the reading app and internet-based articles are effective. Novelty: The novelty of the study consists in enriching the existing literature by pointing out errors of EFL Slovak students making in writing summaries by exploiting modern technology in the writing process. © 2021 by the authors. Licensee ESJ, Italy.

  • Název v anglickém jazyce

    Analyzing second language written summaries at university level

  • Popis výsledku anglicky

    Objective: The objectives of the study are to identify and categorize non-native students´ errors in the written summaries, to see which research instruments – the mobile reading app (experimental group) or internet-based article (control group) are more effective, and to determine if language proficiency of students will improve. Methods: This study uses an analysis of linguistic-stylistic errors as a research method on the written performance of 29 EFL Slovak students in 29 written summaries. Findings: The findings indicate that the most problematic areas in writing summaries were grammatical (determiners), followed by stylistic (text coherence, slang words, and punctuation), lexical (word collocations), and lexico-stylistic errors (prepositions). Overall, students´ proficiency in both groups rose from B2 to C1 level by 38% of the students (11 students). Therefore, both methods – the reading app and internet-based articles are effective. Novelty: The novelty of the study consists in enriching the existing literature by pointing out errors of EFL Slovak students making in writing summaries by exploiting modern technology in the writing process. © 2021 by the authors. Licensee ESJ, Italy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10700 - Other natural sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Emerging Science Journal

  • ISSN

    2610-9182

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    943-952

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85121314519