Impact of Adaptive Educational System Behaviour on Student Motivation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F15%3A00083139" target="_blank" >RIV/00216224:14330/15:00083139 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-19773-9_35" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-19773-9_35</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-19773-9_35" target="_blank" >10.1007/978-3-319-19773-9_35</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Impact of Adaptive Educational System Behaviour on Student Motivation
Popis výsledku v původním jazyce
In this work we try to connect research on student modeling and student motivation, particularly on the relation between task difficulty and engagement. We perform experiments within widely used adaptive practice system for geography learning. The results document the impact of the choice of a question construction algorithm and target difficulty on student perception of question suitability and on their willingness to use the system. We also propose and evaluate a mechanism for a dynamic difficulty adjustment.
Název v anglickém jazyce
Impact of Adaptive Educational System Behaviour on Student Motivation
Popis výsledku anglicky
In this work we try to connect research on student modeling and student motivation, particularly on the relation between task difficulty and engagement. We perform experiments within widely used adaptive practice system for geography learning. The results document the impact of the choice of a question construction algorithm and target difficulty on student perception of question suitability and on their willingness to use the system. We also propose and evaluate a mechanism for a dynamic difficulty adjustment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Artificial Intelligence in Education
ISBN
9783319197722
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
348-357
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Madrid
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—