Should We Give Learners Control Over Item Difficulty?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F17%3A00099574" target="_blank" >RIV/00216224:14330/17:00099574 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3099023.3099080" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3099023.3099080</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3099023.3099080" target="_blank" >10.1145/3099023.3099080</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Should We Give Learners Control Over Item Difficulty?
Popis výsledku v původním jazyce
Personalized educational systems are able to provide learners questions of specified difficulty. Since learners differ, the appropriate level of difficulty may vary and it may be impossible to find an universal setting. We implemented a version of an adaptive educational system for geography practice that allows learners to adjust difficulty of questions. We evaluated this feature using a randomized control experiment. The overall results show only a small effect of the adjustment. A more detailed analysis, however, shows that for some groups of learners the effect can be important, although not necessarily advantageous. The collected data from the experiment provide insight into how to tune question difficulty automatically.
Název v anglickém jazyce
Should We Give Learners Control Over Item Difficulty?
Popis výsledku anglicky
Personalized educational systems are able to provide learners questions of specified difficulty. Since learners differ, the appropriate level of difficulty may vary and it may be impossible to find an universal setting. We implemented a version of an adaptive educational system for geography practice that allows learners to adjust difficulty of questions. We evaluated this feature using a randomized control experiment. The overall results show only a small effect of the adjustment. A more detailed analysis, however, shows that for some groups of learners the effect can be important, although not necessarily advantageous. The collected data from the experiment provide insight into how to tune question difficulty automatically.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Personalization Approaches in Learning Environments, Adjunct Publication of the 25th Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization
ISBN
9781450350679
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
299-303
Název nakladatele
ACM
Místo vydání
New York
Místo konání akce
New York
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—