Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Should We Give Learners Control Over Item Difficulty?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F17%3A00099574" target="_blank" >RIV/00216224:14330/17:00099574 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3099023.3099080" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3099023.3099080</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3099023.3099080" target="_blank" >10.1145/3099023.3099080</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Should We Give Learners Control Over Item Difficulty?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Personalized educational systems are able to provide learners questions of specified difficulty. Since learners differ, the appropriate level of difficulty may vary and it may be impossible to find an universal setting. We implemented a version of an adaptive educational system for geography practice that allows learners to adjust difficulty of questions. We evaluated this feature using a randomized control experiment. The overall results show only a small effect of the adjustment. A more detailed analysis, however, shows that for some groups of learners the effect can be important, although not necessarily advantageous. The collected data from the experiment provide insight into how to tune question difficulty automatically.

  • Název v anglickém jazyce

    Should We Give Learners Control Over Item Difficulty?

  • Popis výsledku anglicky

    Personalized educational systems are able to provide learners questions of specified difficulty. Since learners differ, the appropriate level of difficulty may vary and it may be impossible to find an universal setting. We implemented a version of an adaptive educational system for geography practice that allows learners to adjust difficulty of questions. We evaluated this feature using a randomized control experiment. The overall results show only a small effect of the adjustment. A more detailed analysis, however, shows that for some groups of learners the effect can be important, although not necessarily advantageous. The collected data from the experiment provide insight into how to tune question difficulty automatically.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Personalization Approaches in Learning Environments, Adjunct Publication of the 25th Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization

  • ISBN

    9781450350679

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    299-303

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    New York

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku