Impact of Question Difficulty on Engagement and Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F16%3A00090426" target="_blank" >RIV/00216224:14330/16:00090426 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-39583-8_28" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-39583-8_28</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-39583-8_28" target="_blank" >10.1007/978-3-319-39583-8_28</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Impact of Question Difficulty on Engagement and Learning
Popis výsledku v původním jazyce
We study the impact of question difficulty on learners’ engagement and learning using an experiment with an open online educational system for adaptive practice of geography. The experiment shows that easy questions are better for short term engagement, whereas difficult questions are better for long term engagement and learning. These results stress the necessity of careful formalization of goals and optimization criteria of open online education systems. We also present disaggregation of overall results into specific contexts of practice.
Název v anglickém jazyce
Impact of Question Difficulty on Engagement and Learning
Popis výsledku anglicky
We study the impact of question difficulty on learners’ engagement and learning using an experiment with an open online educational system for adaptive practice of geography. The experiment shows that easy questions are better for short term engagement, whereas difficult questions are better for long term engagement and learning. These results stress the necessity of careful formalization of goals and optimization criteria of open online education systems. We also present disaggregation of overall results into specific contexts of practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Intelligent Tutoring Systems: 13th International Conference
ISBN
9783319395821
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
267-272
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Zagreb, Croatia
Místo konání akce
Zagreb, Croatia
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—