Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of an Adaptive Practice System for Learning Geography Facts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F16%3A00090423" target="_blank" >RIV/00216224:14330/16:00090423 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2883851.2883884" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/2883851.2883884</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2883851.2883884" target="_blank" >10.1145/2883851.2883884</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of an Adaptive Practice System for Learning Geography Facts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Computerized educational systems are increasingly provided as open online services which provide adaptive personalized learning experience. To fully exploit potential of such systems, it is necessary to thoroughly evaluate different design choices. However, both openness and adaptivity make proper evaluation difficult. We provide a detailed report on evaluation of an online system for adaptive practice of geography, and use this case study to highlight methodological issues with evaluation of open online learning systems, particularly attrition bias. To facilitate evaluation of learning, we propose to use randomized reference questions. We illustrate application of survival analysis and learning curves for declarative knowledge. The result provide an interesting insight into the impact of adaptivity on learner behaviour and learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of an Adaptive Practice System for Learning Geography Facts

  • Popis výsledku anglicky

    Computerized educational systems are increasingly provided as open online services which provide adaptive personalized learning experience. To fully exploit potential of such systems, it is necessary to thoroughly evaluate different design choices. However, both openness and adaptivity make proper evaluation difficult. We provide a detailed report on evaluation of an online system for adaptive practice of geography, and use this case study to highlight methodological issues with evaluation of open online learning systems, particularly attrition bias. To facilitate evaluation of learning, we propose to use randomized reference questions. We illustrate application of survival analysis and learning curves for declarative knowledge. The result provide an interesting insight into the impact of adaptivity on learner behaviour and learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Sixth International Conference on Learning Analytics & Knowledge

  • ISBN

    9781450341905

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    134-142

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    Edinburgh, United Kingdom

  • Místo konání akce

    Edinburgh, United Kingdom

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku