Evaluation of an Adaptive Practice System for Learning Geography Facts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F16%3A00090423" target="_blank" >RIV/00216224:14330/16:00090423 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2883851.2883884" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/2883851.2883884</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2883851.2883884" target="_blank" >10.1145/2883851.2883884</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of an Adaptive Practice System for Learning Geography Facts
Popis výsledku v původním jazyce
Computerized educational systems are increasingly provided as open online services which provide adaptive personalized learning experience. To fully exploit potential of such systems, it is necessary to thoroughly evaluate different design choices. However, both openness and adaptivity make proper evaluation difficult. We provide a detailed report on evaluation of an online system for adaptive practice of geography, and use this case study to highlight methodological issues with evaluation of open online learning systems, particularly attrition bias. To facilitate evaluation of learning, we propose to use randomized reference questions. We illustrate application of survival analysis and learning curves for declarative knowledge. The result provide an interesting insight into the impact of adaptivity on learner behaviour and learning.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of an Adaptive Practice System for Learning Geography Facts
Popis výsledku anglicky
Computerized educational systems are increasingly provided as open online services which provide adaptive personalized learning experience. To fully exploit potential of such systems, it is necessary to thoroughly evaluate different design choices. However, both openness and adaptivity make proper evaluation difficult. We provide a detailed report on evaluation of an online system for adaptive practice of geography, and use this case study to highlight methodological issues with evaluation of open online learning systems, particularly attrition bias. To facilitate evaluation of learning, we propose to use randomized reference questions. We illustrate application of survival analysis and learning curves for declarative knowledge. The result provide an interesting insight into the impact of adaptivity on learner behaviour and learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Sixth International Conference on Learning Analytics & Knowledge
ISBN
9781450341905
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
134-142
Název nakladatele
ACM
Místo vydání
Edinburgh, United Kingdom
Místo konání akce
Edinburgh, United Kingdom
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—