Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chemistry Race/Chemiklánĺ: Team-Based Competition in Chemistry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F21%3A43923071" target="_blank" >RIV/60461373:22340/21:43923071 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://10.1021/acs.jchemed.1c00763" target="_blank" >http://10.1021/acs.jchemed.1c00763</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1021/acs.jchemed.1c00763" target="_blank" >10.1021/acs.jchemed.1c00763</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Chemistry Race/Chemiklánĺ: Team-Based Competition in Chemistry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Identification and further motivation of gifted students are widely discussed among the science education community. In the context of the educational system of the Czech Republic, competitions serve as one of the main ways to identify those gifted in precollege education. In this article, we report the foundation of a team-based open-book competition in chemistry. The competition targets upper-secondary-school students with an interest in chemistry. We describe the organizational process of the competition, including the selection and reviewing of questions. We discuss the personal requirements for organizing staff, the need to train them adequately, and various ways of supporting them. We explain the scoring system and discuss the score data from years 2016-2020, assessing the difficulty of the question sets and proposing an optimal difficulty profile. The competition has been held concurrently in the Czech Republic and the United Kingdom since 2020 and has the potential for further internationalization. ©

  • Název v anglickém jazyce

    Chemistry Race/Chemiklánĺ: Team-Based Competition in Chemistry

  • Popis výsledku anglicky

    Identification and further motivation of gifted students are widely discussed among the science education community. In the context of the educational system of the Czech Republic, competitions serve as one of the main ways to identify those gifted in precollege education. In this article, we report the foundation of a team-based open-book competition in chemistry. The competition targets upper-secondary-school students with an interest in chemistry. We describe the organizational process of the competition, including the selection and reviewing of questions. We discuss the personal requirements for organizing staff, the need to train them adequately, and various ways of supporting them. We explain the scoring system and discuss the score data from years 2016-2020, assessing the difficulty of the question sets and proposing an optimal difficulty profile. The competition has been held concurrently in the Czech Republic and the United Kingdom since 2020 and has the potential for further internationalization. ©

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Chemical Education

  • ISSN

    1938-1328

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    98

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    3878-3883

  • Kód UT WoS článku

    000731641200029

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85119046871