Chemická olympiáda jako prostředek orientace ke studiu přírodovědných disciplín
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000651" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000651 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18470/12:50000651
Výsledek na webu
<a href="http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/zdch/index.php/ksiazki-skrypty-podreczniki/89-isbn9788372717665badaniawdydaktycechemii" target="_blank" >http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/zdch/index.php/ksiazki-skrypty-podreczniki/89-isbn9788372717665badaniawdydaktycechemii</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Chemická olympiáda jako prostředek orientace ke studiu přírodovědných disciplín
Popis výsledku v původním jazyce
Téměř padesátiletá historie chemické olympiády v České republice dokumentuje oprávněnost její existence. Jedná se o předmětovou soutěž, jež lze považovat za jednu z forem podpory a podchycení zájmu talentovaných žáků o chemii resp. přírodní vědy. Formouzájmové činnosti napomáhá vyvolávat nejen hlubší zájem žáků o chemii, ale vede je k samostatné práci a hlubšímu poznávání chemické problematiky. Současně ji lze považovat za profesionálně organizovanou a institucionálně podporovanou formu péče o žáky nadané. Hlavní hypotéza výzkumu je formulována z předpokladu, že na vývoji talentovaného studenta se podílí celá řada faktorů, jejichž přehled a případný podíl na vývoji tohoto studenta je třeba stanovit. Je všeobecně známo, že sám talent není postačující podmínkou úspěšného profesního a občanského života absolventa školy. Aby tomu tak bylo, musí dojít k součinnosti celé řady dalších faktorů. Jejich, alespoň částečné, zjištění je cílem navrhovaného výzkumu.
Název v anglickém jazyce
Chemistry Olympics as a Means of Attracting Students´ Attention towards Studying Natural Science Disciplines
Popis výsledku anglicky
The almost 50-year-long history of Chemistry Olympics in the Czech Republic documents the justifiability of its existence. It has become a form of the gifted pupils´ support catching their interest in chemistry, respectively in natural science. The Chemistry Olympics is a subject competition which in the form of interesting activities not only awakes pupils´ interest in chemistry but also develops their independent work and deeper cognition of the whole field. At the same time it can be considered an organized and institutionally supported form of paying attention to gifted students. The main hypothesis is based on the expectation that the development of the gifted students is influenced by various factors the influence of which should be detected andlater stipulated and supported, and potential negative factors eliminated. It is generally acknowledged that the talent is not the sufficient pre-condition for successful professional and private life of the graduate. But to reach this, v
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Badania w dydaktyce chemii
ISBN
978-83-7271-766-5
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
164-172
Počet stran knihy
204
Název nakladatele
Wydawnictwo naukowe UP
Místo vydání
Kraków
Kód UT WoS kapitoly
—