Use of Time Information in Models behind Adaptive Practice System for Building Fluency in Mathematics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F15%3A00084613" target="_blank" >RIV/00216224:14330/15:00084613 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Use of Time Information in Models behind Adaptive Practice System for Building Fluency in Mathematics
Popis výsledku v původním jazyce
In this work we introduce the system for adaptive practice of foundations of mathematics. Adaptivity of the system is primarily provided by selection of suitable tasks, which uses information from a domain model and a student model. The domain model doesnot use prerequisites but works with splitting skills to more concrete sub-skills. The student model builds on variation of Elo rating system which provide good accuracy and easy application in online system. The main feature of the student model is useof response times which can carry useful information about mastery
Název v anglickém jazyce
Use of Time Information in Models behind Adaptive Practice System for Building Fluency in Mathematics
Popis výsledku anglicky
In this work we introduce the system for adaptive practice of foundations of mathematics. Adaptivity of the system is primarily provided by selection of suitable tasks, which uses information from a domain model and a student model. The domain model doesnot use prerequisites but works with splitting skills to more concrete sub-skills. The student model builds on variation of Elo rating system which provide good accuracy and easy application in online system. The main feature of the student model is useof response times which can carry useful information about mastery
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 8th International Conference on Educational Data Mining
ISBN
9788460694250
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
642-644
Název nakladatele
International Educational Data Mining Society
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Madrid
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—