Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creative Thinking Experimentations for Entrepreneurship with A Disruptive, Personalised and Mobile Game-based Learning Ecosystem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F15%3A00086191" target="_blank" >RIV/00216224:14330/15:00086191 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/IMCTL.2015.7359617" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/IMCTL.2015.7359617</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/IMCTL.2015.7359617" target="_blank" >10.1109/IMCTL.2015.7359617</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creative Thinking Experimentations for Entrepreneurship with A Disruptive, Personalised and Mobile Game-based Learning Ecosystem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Based on an unprecedented need of stimulating creative capacities towards entrepreneurship to university students and young researchers, this paper introduces and analyses a smart learning ecosystem for encouraging teaching and learning on creative thinking as a distinct feature to be taught and learnt in universities. The paper introduces a mashed-up authoring architecture for designing lesson-plans and games with visual learning mechanics for creativity learning. The design process is facilitated by creativity pathways discerned across components. Participatory learning, networking and capacity building is a key aspect of the architecture, extending the learning experience and context from the classroom to outdoor (co-authoring of creative pathways by students, teachers and real-world entrepreneurs) and personal spaces.

  • Název v anglickém jazyce

    Creative Thinking Experimentations for Entrepreneurship with A Disruptive, Personalised and Mobile Game-based Learning Ecosystem

  • Popis výsledku anglicky

    Based on an unprecedented need of stimulating creative capacities towards entrepreneurship to university students and young researchers, this paper introduces and analyses a smart learning ecosystem for encouraging teaching and learning on creative thinking as a distinct feature to be taught and learnt in universities. The paper introduces a mashed-up authoring architecture for designing lesson-plans and games with visual learning mechanics for creativity learning. The design process is facilitated by creativity pathways discerned across components. Participatory learning, networking and capacity building is a key aspect of the architecture, extending the learning experience and context from the classroom to outdoor (co-authoring of creative pathways by students, teachers and real-world entrepreneurs) and personal spaces.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proc of the 9th Int'l Conference on Interactive Mobile and Communication Technologies and Learning 2015 (IMCL 2015), Special Session: Mobile Serious Games for Creativity, Cognition and Innovation in Education

  • ISBN

    9781467382434

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    348-352

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    Thessaloniki

  • Místo konání akce

    Thessaloniki

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku