Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creative approach to language teaching: From flexible sylabus to students´ autonomy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F14%3A00079075" target="_blank" >RIV/00216224:14640/14:00079075 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creative approach to language teaching: From flexible sylabus to students´ autonomy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper shares experience with an implementation of Creative Approach to Language Teaching (CALT) to university setting. It presents creativity (M. Csikszentmihalyi, K. Robinson, J.P.Gilford, E. de Bono) as an integral part of the language learning process and addresses questions of creative situations, processes and barriers, focusing on students' autonomy and their contribution to a course development. Masaryk University Language Centre, the leading language learning institution in the country, hasbeen testing, analysing and implementing CALT in diverse courses since 2009. Our findings indicate that teachers using CALT methods prefer adopting roles of language facilitators, guides and advisers. They tend to share negotiated responsibilities withthe rest of the learning community-of-practice and provide a more creative, flexible and dynamic environment for students who are allowed to become natural co-authors and engaged creators of more autonomous language learning tasks.

  • Název v anglickém jazyce

    Creative approach to language teaching: From flexible sylabus to students´ autonomy

  • Popis výsledku anglicky

    This paper shares experience with an implementation of Creative Approach to Language Teaching (CALT) to university setting. It presents creativity (M. Csikszentmihalyi, K. Robinson, J.P.Gilford, E. de Bono) as an integral part of the language learning process and addresses questions of creative situations, processes and barriers, focusing on students' autonomy and their contribution to a course development. Masaryk University Language Centre, the leading language learning institution in the country, hasbeen testing, analysing and implementing CALT in diverse courses since 2009. Our findings indicate that teachers using CALT methods prefer adopting roles of language facilitators, guides and advisers. They tend to share negotiated responsibilities withthe rest of the learning community-of-practice and provide a more creative, flexible and dynamic environment for students who are allowed to become natural co-authors and engaged creators of more autonomous language learning tasks.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů