Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Practical Guide to Creative Approach to Language Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F14%3A00079074" target="_blank" >RIV/00216224:14640/14:00079074 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Practical Guide to Creative Approach to Language Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper shares experience with an implementation of Creative Approach to Language Teaching (CALT) to the university classroom. It offers a practice - oriented insight into the approach used in the range of academic language competencies on the level of single tasks, series of activities and whole courses. The CALT concept is based on theories that define creativity in the context of language as a natural component of learning. It has been tested and implemented in a variety of courses in four languages (English, Czech, Spanish and French) since 2009. It concentrates on general areas such as creative situations, creative processes and creativity barriers, as well as specific skills such as fluency, flexibility, originality or elaboration. Feedback from both teachers and learners indicates that courses respecting CALT principles tend to beorganised in a learner-centred and community-of-practice style and encourage flexibility of language courses across disciplines.

  • Název v anglickém jazyce

    A Practical Guide to Creative Approach to Language Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    This paper shares experience with an implementation of Creative Approach to Language Teaching (CALT) to the university classroom. It offers a practice - oriented insight into the approach used in the range of academic language competencies on the level of single tasks, series of activities and whole courses. The CALT concept is based on theories that define creativity in the context of language as a natural component of learning. It has been tested and implemented in a variety of courses in four languages (English, Czech, Spanish and French) since 2009. It concentrates on general areas such as creative situations, creative processes and creativity barriers, as well as specific skills such as fluency, flexibility, originality or elaboration. Feedback from both teachers and learners indicates that courses respecting CALT principles tend to beorganised in a learner-centred and community-of-practice style and encourage flexibility of language courses across disciplines.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů