Modeling Students' Memory for Application in Adaptive Educational Systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F15%3A00087183" target="_blank" >RIV/00216224:14330/15:00087183 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modeling Students' Memory for Application in Adaptive Educational Systems
Popis výsledku v původním jazyce
Human memory has been thoroughly studied and modeled in psychology, but mainly in laboratory setting under simplified conditions. For application in practical adaptive educational systems we need simple and robust models which can cope with aspects likevaried prior knowledge or multiple-choice questions. We discuss and evaluate several models of this type. We show that using the extensive data sets collected by online educational systems it is possible to build well calibrated models and get interesting insight, which can be used for improvement of adaptive educational systems.
Název v anglickém jazyce
Modeling Students' Memory for Application in Adaptive Educational Systems
Popis výsledku anglicky
Human memory has been thoroughly studied and modeled in psychology, but mainly in laboratory setting under simplified conditions. For application in practical adaptive educational systems we need simple and robust models which can cope with aspects likevaried prior knowledge or multiple-choice questions. We discuss and evaluate several models of this type. We show that using the extensive data sets collected by online educational systems it is possible to build well calibrated models and get interesting insight, which can be used for improvement of adaptive educational systems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 8th International Conference on Educational Data Mining
ISBN
9788460694250
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
480-483
Název nakladatele
International Educational Data Mining Society
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Madrid
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—