Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intelligent Virtual Teacher

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701IJ5" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701IJ5 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intelligent Virtual Teacher

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes the Virtual Teacher that uses a set of rules to automatically adapt the way of teaching. These rules compose of two parts: conditions on various students? properties or learning situation; conclusions that specify different adaptation parameters. The rules can be used for general adaptation of each subject or they can be specific to some subject. The rule based system of Virtual Teacher is dedicated to be used in pedagogical experiments in adaptive e-learning and is therefore designed for users without education in computer science. The Virtual Teacher was used in dissertation theses of two students, who executed two pedagogical experiments. This paper also describes the phase of simulating and modeling of the theoretically prepared adaptive process in the modeling tool, which has all the required parameters and has been created especially for the occasion. The experiments are being conducted on groups of virtual students and by using a virtual study material.

  • Název v anglickém jazyce

    Intelligent Virtual Teacher

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes the Virtual Teacher that uses a set of rules to automatically adapt the way of teaching. These rules compose of two parts: conditions on various students? properties or learning situation; conclusions that specify different adaptation parameters. The rules can be used for general adaptation of each subject or they can be specific to some subject. The rule based system of Virtual Teacher is dedicated to be used in pedagogical experiments in adaptive e-learning and is therefore designed for users without education in computer science. The Virtual Teacher was used in dissertation theses of two students, who executed two pedagogical experiments. This paper also describes the phase of simulating and modeling of the theoretically prepared adaptive process in the modeling tool, which has all the required parameters and has been created especially for the occasion. The experiments are being conducted on groups of virtual students and by using a virtual study material.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference of Numerical Analysis and Applied Mathematics 2015

  • ISBN

    978-0-7354-1393-1

  • ISSN

    0094-243X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1200331-1200334

  • Název nakladatele

    Theodore Simos and Charalambos Tsitouras

  • Místo vydání

    Rhodes, Greece

  • Místo konání akce

    Rhodes, Greece

  • Datum konání akce

    22. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku