Theoretic Principles of Adaptive Teaching Process
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14019IM" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A14019IM - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Theoretic Principles of Adaptive Teaching Process
Popis výsledku v původním jazyce
The article describes a new form of e-learning - adaptive e-learning. The theory of this form is based on a series of pedagogical-psychological rules which are aimed at technical possibilities of today?s IT. The very basics of adaptive e-learning is comprised of the student?s learning style and a group of algorithms which will assign the suitable study material to a student according to his/her learning style. This whole process is automatized and secured by a virtual teacher - control manager. Its functions will be described in detail in this article.
Název v anglickém jazyce
Theoretic Principles of Adaptive Teaching Process
Popis výsledku anglicky
The article describes a new form of e-learning - adaptive e-learning. The theory of this form is based on a series of pedagogical-psychological rules which are aimed at technical possibilities of today?s IT. The very basics of adaptive e-learning is comprised of the student?s learning style and a group of algorithms which will assign the suitable study material to a student according to his/her learning style. This whole process is automatized and secured by a virtual teacher - control manager. Its functions will be described in detail in this article.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
209-219
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—