Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptive E-learning Management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA130176U" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A130176U - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adaptive E-learning Management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The conventional form of e-learning is gradually being substituted by different modern instruction forms, one of them being the adaptive instruction form. Development of the e-learning environment is a complex process, which is carried out in several phases. After having assessed a student?s learning style, it is essential to know the optimal teaching strategy which best suits the student?s learning style. It is also crucial to provide a variety of tailored study materials. This paper suggests a structure for such study materials and describes rules to compile appropriate study materials for students in line with their preferred way of learning. These rules are fundamental for the development of an expert system based on adaptive algorithms.

  • Název v anglickém jazyce

    Adaptive E-learning Management

  • Popis výsledku anglicky

    The conventional form of e-learning is gradually being substituted by different modern instruction forms, one of them being the adaptive instruction form. Development of the e-learning environment is a complex process, which is carried out in several phases. After having assessed a student?s learning style, it is essential to know the optimal teaching strategy which best suits the student?s learning style. It is also crucial to provide a variety of tailored study materials. This paper suggests a structure for such study materials and describes rules to compile appropriate study materials for students in line with their preferred way of learning. These rules are fundamental for the development of an expert system based on adaptive algorithms.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Learning Science in the Society of Computers

  • ISBN

    978-84-615-8954-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    97-104

  • Název nakladatele

    Universitat Aut?noma de Barcelona

  • Místo vydání

    Barcelona, Spain

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    26. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku