Adaptive E-learning Management
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA130176U" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A130176U - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Adaptive E-learning Management
Popis výsledku v původním jazyce
The conventional form of e-learning is gradually being substituted by different modern instruction forms, one of them being the adaptive instruction form. Development of the e-learning environment is a complex process, which is carried out in several phases. After having assessed a student?s learning style, it is essential to know the optimal teaching strategy which best suits the student?s learning style. It is also crucial to provide a variety of tailored study materials. This paper suggests a structure for such study materials and describes rules to compile appropriate study materials for students in line with their preferred way of learning. These rules are fundamental for the development of an expert system based on adaptive algorithms.
Název v anglickém jazyce
Adaptive E-learning Management
Popis výsledku anglicky
The conventional form of e-learning is gradually being substituted by different modern instruction forms, one of them being the adaptive instruction form. Development of the e-learning environment is a complex process, which is carried out in several phases. After having assessed a student?s learning style, it is essential to know the optimal teaching strategy which best suits the student?s learning style. It is also crucial to provide a variety of tailored study materials. This paper suggests a structure for such study materials and describes rules to compile appropriate study materials for students in line with their preferred way of learning. These rules are fundamental for the development of an expert system based on adaptive algorithms.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Learning Science in the Society of Computers
ISBN
978-84-615-8954-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
97-104
Název nakladatele
Universitat Aut?noma de Barcelona
Místo vydání
Barcelona, Spain
Místo konání akce
Barcelona, Spain
Datum konání akce
26. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—