Evaluation of Continuous Collision Detection Accelerated with Tetrahedral Structures
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F16%3A00092344" target="_blank" >RIV/00216224:14330/16:00092344 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2948628.2948639" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/2948628.2948639</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2948628.2948639" target="_blank" >10.1145/2948628.2948639</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of Continuous Collision Detection Accelerated with Tetrahedral Structures
Popis výsledku v původním jazyce
Continuous collision detection provides very good information about the interaction between objects. In this paper, we present a new method for computing the continuous collision detection between a static and a moving triangle mesh. We target our method on open triangle meshes, and focus on their small movements. To accelerate the computation, we divide the space inside and around the meshes into tetrahedra. The main idea of our method is to maintain the list of tetrahedra, in which the individual primitives of the meshes are located, to compute collisions only in these tetrahedra, and to update the list as the primitives move. We measure the performance of our algorithm and discuss its advantages and limitations. We also compare our algorithm with other solutions.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of Continuous Collision Detection Accelerated with Tetrahedral Structures
Popis výsledku anglicky
Continuous collision detection provides very good information about the interaction between objects. In this paper, we present a new method for computing the continuous collision detection between a static and a moving triangle mesh. We target our method on open triangle meshes, and focus on their small movements. To accelerate the computation, we divide the space inside and around the meshes into tetrahedra. The main idea of our method is to maintain the list of tetrahedra, in which the individual primitives of the meshes are located, to compute collisions only in these tetrahedra, and to update the list as the primitives move. We measure the performance of our algorithm and discuss its advantages and limitations. We also compare our algorithm with other solutions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 32nd Spring Conference on Computer Graphics (SCCG '16)
ISBN
9781450344364
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
17-23
Název nakladatele
ACM
Místo vydání
New York, NY, USA
Místo konání akce
Smolenice, Slovakia
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—