Expected Reachability-Time Games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F16%3A00094153" target="_blank" >RIV/00216224:14330/16:00094153 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.tcs.2016.04.021" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.tcs.2016.04.021</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.tcs.2016.04.021" target="_blank" >10.1016/j.tcs.2016.04.021</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Expected Reachability-Time Games
Popis výsledku v původním jazyce
Probabilistic timed automata are a suitable formalism to model systems with real-time, nondeterministic and probabilistic behaviour. We study two-player zero-sum games on such automata where the objective of the game is specified as the expected time to reach a target. The two players---called player Min and player Max---compete by proposing timed moves simultaneously and the move with a shorter delay is performed. The first player attempts to minimise the given objective while the second tries to maximise the objective. We observe that these games are not determined, and study decision problems related to computing the upper and lower values, showing that the problems are decidable and lie in the complexity class NEXPTIME intersection co-NEXPTIME.
Název v anglickém jazyce
Expected Reachability-Time Games
Popis výsledku anglicky
Probabilistic timed automata are a suitable formalism to model systems with real-time, nondeterministic and probabilistic behaviour. We study two-player zero-sum games on such automata where the objective of the game is specified as the expected time to reach a target. The two players---called player Min and player Max---compete by proposing timed moves simultaneously and the move with a shorter delay is performed. The first player attempts to minimise the given objective while the second tries to maximise the objective. We observe that these games are not determined, and study decision problems related to computing the upper and lower values, showing that the problems are decidable and lie in the complexity class NEXPTIME intersection co-NEXPTIME.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Theoretical Computer Science
ISSN
0304-3975
e-ISSN
—
Svazek periodika
631
Číslo periodika v rámci svazku
June
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
139-160
Kód UT WoS článku
000377839900007
EID výsledku v databázi Scopus
—