Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Elo-based Learner Modeling for the Adaptive Practice of Facts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F17%3A00095908" target="_blank" >RIV/00216224:14330/17:00095908 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11257-016-9185-7" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s11257-016-9185-7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11257-016-9185-7" target="_blank" >10.1007/s11257-016-9185-7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Elo-based Learner Modeling for the Adaptive Practice of Facts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We investigate applications of learner modeling in a computerized adaptive system for practicing factual knowledge. We focus on areas where learners have widely varying prior knowledge. We propose a modular approach to the development of such adaptive practice systems: decomposing the system design into estimation of prior knowledge, estimation of current knowledge, and construction of questions. We provide a detailed discussion of learner models for both estimation steps, including a novel use of the Elo rating system for learner modeling. We implemented the proposed approach in a system for practice of geography facts; the system is widely used and allows us to perform evaluation of all three modules. We compare predictive accuracy of different learner models, discuss insights gained from learner modeling, and also impact of different variants of the system on learners engagement and learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Elo-based Learner Modeling for the Adaptive Practice of Facts

  • Popis výsledku anglicky

    We investigate applications of learner modeling in a computerized adaptive system for practicing factual knowledge. We focus on areas where learners have widely varying prior knowledge. We propose a modular approach to the development of such adaptive practice systems: decomposing the system design into estimation of prior knowledge, estimation of current knowledge, and construction of questions. We provide a detailed discussion of learner models for both estimation steps, including a novel use of the Elo rating system for learner modeling. We implemented the proposed approach in a system for practice of geography facts; the system is widely used and allows us to perform evaluation of all three modules. We compare predictive accuracy of different learner models, discuss insights gained from learner modeling, and also impact of different variants of the system on learners engagement and learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    User Modeling and User-Adapted Interaction

  • ISSN

    0924-1868

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    89-118

  • Kód UT WoS článku

    000395032400004

  • EID výsledku v databázi Scopus