Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring the educational impact of diverse technologies in online Virtual Museums

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F17%3A00096575" target="_blank" >RIV/00216224:14330/17:00096575 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJART.2017.10004738" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1504/IJART.2017.10004738</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJART.2017.10004738" target="_blank" >10.1504/IJART.2017.10004738</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring the educational impact of diverse technologies in online Virtual Museums

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research explores the learning outcomes of online virtual museums employing diverse technologies such as images, videos, 3D reconstructions, etc. It presents the selection criteria (imageability, interactivity, navigability, personalisation, communication) of the five online virtual museums (VMs) involved in the analysis, each of which brings forward a prominent visualisation technology. Then, it describes the methodology of the evaluation process, in which a group of 164 (n = 164) participants, after exploration of the virtual museum websites, answered a self-administered questionnaire including 12 questions based on the concept of generic learning outcomes: a) knowledge and understanding; b) skills; c) change in attitude and values; d) enjoyment, inspiration and creativity; e) action, behaviour and progression. The results of a statistical analysis investigating the educational impact of each VM are analysed. The potential educational advantage of incorporating complex 3D reconstructions in a VM is questioned. A new methodology for analysing VMs is required. This paper contributes to the understanding of the educational impact of VMs in relation to their underlying technology and human computer interaction (HCI) features. Therefore, conclusions have a wider impact and can be generalised to be relevant even after design changes of the VMs selected for the evaluation.

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring the educational impact of diverse technologies in online Virtual Museums

  • Popis výsledku anglicky

    This research explores the learning outcomes of online virtual museums employing diverse technologies such as images, videos, 3D reconstructions, etc. It presents the selection criteria (imageability, interactivity, navigability, personalisation, communication) of the five online virtual museums (VMs) involved in the analysis, each of which brings forward a prominent visualisation technology. Then, it describes the methodology of the evaluation process, in which a group of 164 (n = 164) participants, after exploration of the virtual museum websites, answered a self-administered questionnaire including 12 questions based on the concept of generic learning outcomes: a) knowledge and understanding; b) skills; c) change in attitude and values; d) enjoyment, inspiration and creativity; e) action, behaviour and progression. The results of a statistical analysis investigating the educational impact of each VM are analysed. The potential educational advantage of incorporating complex 3D reconstructions in a VM is questioned. A new methodology for analysing VMs is required. This paper contributes to the understanding of the educational impact of VMs in relation to their underlying technology and human computer interaction (HCI) features. Therefore, conclusions have a wider impact and can be generalised to be relevant even after design changes of the VMs selected for the evaluation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Arts and Technology (IJART)

  • ISSN

    1754-8853

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    58-84

  • Kód UT WoS článku

    000401937300004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85019019344