A Mobile Augmented Reality Interface for Teaching Folk Dances
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F19%3A00111381" target="_blank" >RIV/00216224:14330/19:00111381 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dl.acm.org/citation.cfm?id=3364752&fbclid=IwAR1qjiuDGjht5ghvBVSCc6Ea-XLjXA0zcLOhHjCTFA9cu-DWjGgl8vuizXw" target="_blank" >https://dl.acm.org/citation.cfm?id=3364752&fbclid=IwAR1qjiuDGjht5ghvBVSCc6Ea-XLjXA0zcLOhHjCTFA9cu-DWjGgl8vuizXw</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3359996.3364752" target="_blank" >10.1145/3359996.3364752</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Mobile Augmented Reality Interface for Teaching Folk Dances
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a prototype mobile augmented reality interface for assisting the process of learning folk dances. As a case study, a folk dance was digitized based on recordings from professional dancers. To assess the effectiveness of the technology, it was comparatively evaluated with a large back-projection system in laboratory conditions. Sixteen participants took part in the study, and their movements were captured using motion capture system and then compared with the recordings from the professional dancers. Experimental results indicate that augmented reality has the potential to be used for learning folk dances.
Název v anglickém jazyce
A Mobile Augmented Reality Interface for Teaching Folk Dances
Popis výsledku anglicky
This paper presents a prototype mobile augmented reality interface for assisting the process of learning folk dances. As a case study, a folk dance was digitized based on recordings from professional dancers. To assess the effectiveness of the technology, it was comparatively evaluated with a large back-projection system in laboratory conditions. Sixteen participants took part in the study, and their movements were captured using motion capture system and then compared with the recordings from the professional dancers. Experimental results indicate that augmented reality has the potential to be used for learning folk dances.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20200 - Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceeding VRST '19 25th ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology Article No. 47
ISBN
9781450370011
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
1-2
Název nakladatele
ACM New York, NY, USA
Místo vydání
New York, NY, USA
Místo konání akce
Parramatta, NSW, Australia
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000527364800047