Assessing the Learning of Folk Dance Movements Using Immersive Virtual Reality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F20%3A00114408" target="_blank" >RIV/00216224:14330/20:00114408 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IV51561.2020.00100" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/IV51561.2020.00100</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IV51561.2020.00100" target="_blank" >10.1109/IV51561.2020.00100</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessing the Learning of Folk Dance Movements Using Immersive Virtual Reality
Popis výsledku v původním jazyce
Digital technologies can help with preservation of cultural heritage and virtual reality can be used for that purpose. In this paper, a virtual reality application that has the potential of assisting the learning process of folk dances is introduced. This application includes three different assisting approaches that are presented and evaluated with 30 healthy participants. An animated avatar of the professional dancer is shown in immersive virtual reality and participants were asked to imitate the movements in order to learn the dance. Movements were recorded using a passive optical motion capture system and afterwards compared to the recordings from the professional dancers. Questionnaire data were also collected and initial results indicate that participants that had feedback provided achieved better performance.
Název v anglickém jazyce
Assessing the Learning of Folk Dance Movements Using Immersive Virtual Reality
Popis výsledku anglicky
Digital technologies can help with preservation of cultural heritage and virtual reality can be used for that purpose. In this paper, a virtual reality application that has the potential of assisting the learning process of folk dances is introduced. This application includes three different assisting approaches that are presented and evaluated with 30 healthy participants. An animated avatar of the professional dancer is shown in immersive virtual reality and participants were asked to imitate the movements in order to learn the dance. Movements were recorded using a passive optical motion capture system and afterwards compared to the recordings from the professional dancers. Questionnaire data were also collected and initial results indicate that participants that had feedback provided achieved better performance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA19-02033S" target="_blank" >GA19-02033S: Vyhledávání, analytika a anotace datových toků lidských pohybů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2020 24th International Conference on Information Visualisation (IV)
ISBN
9781728191348
ISSN
—
e-ISSN
2375-0138
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
587-592
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Melbourne
Místo konání akce
Melbourne, Australia
Datum konání akce
7. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000712013300089