Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enhancing the Learning Process of Folk Dances using Augmented Reality and Non-Invasive Brain Stimulation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F22%3A00119129" target="_blank" >RIV/00216224:14330/22:00119129 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1875952121000525" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1875952121000525</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.entcom.2021.100455" target="_blank" >10.1016/j.entcom.2021.100455</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Enhancing the Learning Process of Folk Dances using Augmented Reality and Non-Invasive Brain Stimulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dancing is a very popular entertainment activity which is, however, quite difficult to learn. Our objective is to facilitate the traditional dance-learning process -- based on imitating teacher's movements -- by employing current technological advances. In particular, we record professional dancers' performances using a motion capture system and display the recorded data as moving avatars within a developed mobile-phone application. This application in combination with the mobile phone used as a headset, allows students to observe professional dancing within an augmented-reality environment. To demonstrate the benefits of such environment, we show that students can learn dancing when using the developed application. We assess the dancing quality by determining a similarity with respect to professional performance, based on the Dynamic Time Warping applied to the recorded motion capture data. Also, we analyze the effect of transcranial direct current stimulation (tDCS) on motor learning. We experimentally demonstrate that students with received tDCS perform dancing significantly better. We evaluate all the experiments on a real-life dataset of folk dances.

  • Název v anglickém jazyce

    Enhancing the Learning Process of Folk Dances using Augmented Reality and Non-Invasive Brain Stimulation

  • Popis výsledku anglicky

    Dancing is a very popular entertainment activity which is, however, quite difficult to learn. Our objective is to facilitate the traditional dance-learning process -- based on imitating teacher's movements -- by employing current technological advances. In particular, we record professional dancers' performances using a motion capture system and display the recorded data as moving avatars within a developed mobile-phone application. This application in combination with the mobile phone used as a headset, allows students to observe professional dancing within an augmented-reality environment. To demonstrate the benefits of such environment, we show that students can learn dancing when using the developed application. We assess the dancing quality by determining a similarity with respect to professional performance, based on the Dynamic Time Warping applied to the recorded motion capture data. Also, we analyze the effect of transcranial direct current stimulation (tDCS) on motor learning. We experimentally demonstrate that students with received tDCS perform dancing significantly better. We evaluate all the experiments on a real-life dataset of folk dances.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-02033S" target="_blank" >GA19-02033S: Vyhledávání, analytika a anotace datových toků lidských pohybů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Entertainment Computing

  • ISSN

    1875-9521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    40

  • Číslo periodika v rámci svazku

    January 2022

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Kód UT WoS článku

    000701780400002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85114099495