Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visualization of Folk-Dances in Virtual Reality Environments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F20%3A00115408" target="_blank" >RIV/00216224:14330/20:00115408 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-36126-6_7" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-36126-6_7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-36126-6_7" target="_blank" >10.1007/978-3-030-36126-6_7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visualization of Folk-Dances in Virtual Reality Environments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cultural tourism helps with the preservation or revival of culture and traditions. It includes many different attractions including performing arts and festivals. Since folk dances are part of cultural heritage and their preservation has major importance, this paper presents applications for visualization and learning of folk dances. Based on different interactive motion capture technologies, new approaches for observing, analyzing and learning dances, and movements in general, have been created. A popular approach for learning purposes is to record a professional dancer using motion capture technologies and then visualize the dance. Users are supposed to watch and imitate the teacher’s performances. In this paper, a similar approach is proposed, where users can choose the dance they want to watch through an interactive interface, and they can see the teacher’s avatar performing the chosen dance. At the same time the avatar of the user can be seen, and users can track their performance. For recording teachers’ and users’ dance performances, an optical motion capture system, namely OptiTrack, has been used. The dance performance of the teacher is pre-recorded off-line, while users’ performance is recorded and streamed in real-time to the application. Through the interface, users can choose to watch different folk dances and different ways of visualization for learning purposes.

  • Název v anglickém jazyce

    Visualization of Folk-Dances in Virtual Reality Environments

  • Popis výsledku anglicky

    Cultural tourism helps with the preservation or revival of culture and traditions. It includes many different attractions including performing arts and festivals. Since folk dances are part of cultural heritage and their preservation has major importance, this paper presents applications for visualization and learning of folk dances. Based on different interactive motion capture technologies, new approaches for observing, analyzing and learning dances, and movements in general, have been created. A popular approach for learning purposes is to record a professional dancer using motion capture technologies and then visualize the dance. Users are supposed to watch and imitate the teacher’s performances. In this paper, a similar approach is proposed, where users can choose the dance they want to watch through an interactive interface, and they can see the teacher’s avatar performing the chosen dance. At the same time the avatar of the user can be seen, and users can track their performance. For recording teachers’ and users’ dance performances, an optical motion capture system, namely OptiTrack, has been used. The dance performance of the teacher is pre-recorded off-line, while users’ performance is recorded and streamed in real-time to the application. Through the interface, users can choose to watch different folk dances and different ways of visualization for learning purposes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Strategic Innovative Marketing and Tourism

  • ISBN

    9783030361259

  • ISSN

    2198-7246

  • e-ISSN

    2198-7254

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    51-59

  • Název nakladatele

    Springer, Cham

  • Místo vydání

    Not Specified

  • Místo konání akce

    Northern Aegean, Greece

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku