Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Conceptual Model of Visual Analytics for Hands-on Cybersecurity Training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F21%3A00120584" target="_blank" >RIV/00216224:14330/21:00120584 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/TVCG.2020.2977336" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/TVCG.2020.2977336</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TVCG.2020.2977336" target="_blank" >10.1109/TVCG.2020.2977336</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Conceptual Model of Visual Analytics for Hands-on Cybersecurity Training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hands-on training is an effective way to practice theoretical cybersecurity concepts and increase participants’ skills. In this paper, we discuss the application of visual analytics principles to the design, execution, and evaluation of training sessions. We propose a conceptual model employing visual analytics that supports the sensemaking activities of users involved in various phases of the training life cycle. The model emerged from our long-term experience in designing and organizing diverse hands-on cybersecurity training sessions. It provides a classification of visualizations and can be used as a framework for developing novel visualization tools supporting phases of the training life-cycle. We demonstrate the model application on examples covering two types of cybersecurity training programs.

  • Název v anglickém jazyce

    Conceptual Model of Visual Analytics for Hands-on Cybersecurity Training

  • Popis výsledku anglicky

    Hands-on training is an effective way to practice theoretical cybersecurity concepts and increase participants’ skills. In this paper, we discuss the application of visual analytics principles to the design, execution, and evaluation of training sessions. We propose a conceptual model employing visual analytics that supports the sensemaking activities of users involved in various phases of the training life cycle. The model emerged from our long-term experience in designing and organizing diverse hands-on cybersecurity training sessions. It provides a classification of visualizations and can be used as a framework for developing novel visualization tools supporting phases of the training life-cycle. We demonstrate the model application on examples covering two types of cybersecurity training programs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000822" target="_blank" >EF16_019/0000822: Centrum excelence pro kyberkriminalitu, kyberbezpečnost a ochranu kritických informačních infrastruktur</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics

  • ISSN

    1077-2626

  • e-ISSN

    1941-0506

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    3425-3437

  • Kód UT WoS článku

    000668831500006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85111789779