Conceptual Model of Visual Analytics for Hands-on Cybersecurity Training
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F21%3A00120584" target="_blank" >RIV/00216224:14330/21:00120584 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1109/TVCG.2020.2977336" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/TVCG.2020.2977336</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/TVCG.2020.2977336" target="_blank" >10.1109/TVCG.2020.2977336</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Conceptual Model of Visual Analytics for Hands-on Cybersecurity Training
Popis výsledku v původním jazyce
Hands-on training is an effective way to practice theoretical cybersecurity concepts and increase participants’ skills. In this paper, we discuss the application of visual analytics principles to the design, execution, and evaluation of training sessions. We propose a conceptual model employing visual analytics that supports the sensemaking activities of users involved in various phases of the training life cycle. The model emerged from our long-term experience in designing and organizing diverse hands-on cybersecurity training sessions. It provides a classification of visualizations and can be used as a framework for developing novel visualization tools supporting phases of the training life-cycle. We demonstrate the model application on examples covering two types of cybersecurity training programs.
Název v anglickém jazyce
Conceptual Model of Visual Analytics for Hands-on Cybersecurity Training
Popis výsledku anglicky
Hands-on training is an effective way to practice theoretical cybersecurity concepts and increase participants’ skills. In this paper, we discuss the application of visual analytics principles to the design, execution, and evaluation of training sessions. We propose a conceptual model employing visual analytics that supports the sensemaking activities of users involved in various phases of the training life cycle. The model emerged from our long-term experience in designing and organizing diverse hands-on cybersecurity training sessions. It provides a classification of visualizations and can be used as a framework for developing novel visualization tools supporting phases of the training life-cycle. We demonstrate the model application on examples covering two types of cybersecurity training programs.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000822" target="_blank" >EF16_019/0000822: Centrum excelence pro kyberkriminalitu, kyberbezpečnost a ochranu kritických informačních infrastruktur</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics
ISSN
1077-2626
e-ISSN
1941-0506
Svazek periodika
27
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
3425-3437
Kód UT WoS článku
000668831500006
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85111789779