Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Data-driven insight into the puzzle-based cybersecurity training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F22%3A00124998" target="_blank" >RIV/00216224:14330/22:00124998 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S009784932100203X" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S009784932100203X</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.cag.2021.09.011" target="_blank" >10.1016/j.cag.2021.09.011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Data-driven insight into the puzzle-based cybersecurity training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Puzzle-based training is a common type of hands-on activity accompanying formal and informal cybersecurity education, much like programming or other IT skills. However, there is a lack of tools to help the educators with the post-training data analysis. Through a visualization design study, we designed the Training Analysis Tool that supports learning analysis of a single hands-on session. It allows an in-depth trainee comparison and enables the identification of flaws in puzzle assignments. We also performed a qualitative evaluation with cybersecurity experts and students. The participants apprised the positive influence of the tool on their workflows. Our insights and recommendations could aid the design of future tools supporting educators, even beyond cyber security.

  • Název v anglickém jazyce

    Data-driven insight into the puzzle-based cybersecurity training

  • Popis výsledku anglicky

    Puzzle-based training is a common type of hands-on activity accompanying formal and informal cybersecurity education, much like programming or other IT skills. However, there is a lack of tools to help the educators with the post-training data analysis. Through a visualization design study, we designed the Training Analysis Tool that supports learning analysis of a single hands-on session. It allows an in-depth trainee comparison and enables the identification of flaws in puzzle assignments. We also performed a qualitative evaluation with cybersecurity experts and students. The participants apprised the positive influence of the tool on their workflows. Our insights and recommendations could aid the design of future tools supporting educators, even beyond cyber security.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000822" target="_blank" >EF16_019/0000822: Centrum excelence pro kyberkriminalitu, kyberbezpečnost a ochranu kritických informačních infrastruktur</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computers & Graphics

  • ISSN

    0097-8493

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    102

  • Číslo periodika v rámci svazku

    February 2022

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    441-451

  • Kód UT WoS článku

    000802242700020

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85116637758