Data-driven insight into the puzzle-based cybersecurity training
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F22%3A00124998" target="_blank" >RIV/00216224:14330/22:00124998 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S009784932100203X" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S009784932100203X</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.cag.2021.09.011" target="_blank" >10.1016/j.cag.2021.09.011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Data-driven insight into the puzzle-based cybersecurity training
Popis výsledku v původním jazyce
Puzzle-based training is a common type of hands-on activity accompanying formal and informal cybersecurity education, much like programming or other IT skills. However, there is a lack of tools to help the educators with the post-training data analysis. Through a visualization design study, we designed the Training Analysis Tool that supports learning analysis of a single hands-on session. It allows an in-depth trainee comparison and enables the identification of flaws in puzzle assignments. We also performed a qualitative evaluation with cybersecurity experts and students. The participants apprised the positive influence of the tool on their workflows. Our insights and recommendations could aid the design of future tools supporting educators, even beyond cyber security.
Název v anglickém jazyce
Data-driven insight into the puzzle-based cybersecurity training
Popis výsledku anglicky
Puzzle-based training is a common type of hands-on activity accompanying formal and informal cybersecurity education, much like programming or other IT skills. However, there is a lack of tools to help the educators with the post-training data analysis. Through a visualization design study, we designed the Training Analysis Tool that supports learning analysis of a single hands-on session. It allows an in-depth trainee comparison and enables the identification of flaws in puzzle assignments. We also performed a qualitative evaluation with cybersecurity experts and students. The participants apprised the positive influence of the tool on their workflows. Our insights and recommendations could aid the design of future tools supporting educators, even beyond cyber security.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000822" target="_blank" >EF16_019/0000822: Centrum excelence pro kyberkriminalitu, kyberbezpečnost a ochranu kritických informačních infrastruktur</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Computers & Graphics
ISSN
0097-8493
e-ISSN
—
Svazek periodika
102
Číslo periodika v rámci svazku
February 2022
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
441-451
Kód UT WoS článku
000802242700020
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85116637758