Code Quality Defects Across Introductory Programming Topics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F22%3A00127006" target="_blank" >RIV/00216224:14330/22:00127006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1145/3478431.3499415" target="_blank" >https://doi.org/10.1145/3478431.3499415</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3478431.3499415" target="_blank" >10.1145/3478431.3499415</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Code Quality Defects Across Introductory Programming Topics
Popis výsledku v původním jazyce
Research on feedback in introductory programming focuses mostly on incomplete and incorrect programs. However, most of the functionally correct programs also contain defects that call for feedback. We analyzed 114,000 solutions to 161 short coding problems in Python and compiled a catalog of 32 defects in code quality. We found that most correct solutions contain some defects and that students do not stop making them if they do not receive targeted feedback. The catalog of defects, together with their prevalence across common topics like expressions, loops, and lists, informs educators which defects to address in which lectures and guides the development of exercises on code quality. Additionally, we describe defect detectors, which can be used to generate valuable feedback to students automatically.
Název v anglickém jazyce
Code Quality Defects Across Introductory Programming Topics
Popis výsledku anglicky
Research on feedback in introductory programming focuses mostly on incomplete and incorrect programs. However, most of the functionally correct programs also contain defects that call for feedback. We analyzed 114,000 solutions to 161 short coding problems in Python and compiled a catalog of 32 defects in code quality. We found that most correct solutions contain some defects and that students do not stop making them if they do not receive targeted feedback. The catalog of defects, together with their prevalence across common topics like expressions, loops, and lists, informs educators which defects to address in which lectures and guides the development of exercises on code quality. Additionally, we describe defect detectors, which can be used to generate valuable feedback to students automatically.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 53rd ACM Technical Symposium on Computer Science Education V. 1
ISBN
9781450390705
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
941-947
Název nakladatele
Association for Computing Machinery
Místo vydání
New York, NY, USA
Místo konání akce
Providence, RI, USA
Datum konání akce
1. 1. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000884263800136