Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Code Quality Defects Across Introductory Programming Topics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F22%3A00127006" target="_blank" >RIV/00216224:14330/22:00127006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1145/3478431.3499415" target="_blank" >https://doi.org/10.1145/3478431.3499415</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3478431.3499415" target="_blank" >10.1145/3478431.3499415</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Code Quality Defects Across Introductory Programming Topics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research on feedback in introductory programming focuses mostly on incomplete and incorrect programs. However, most of the functionally correct programs also contain defects that call for feedback. We analyzed 114,000 solutions to 161 short coding problems in Python and compiled a catalog of 32 defects in code quality. We found that most correct solutions contain some defects and that students do not stop making them if they do not receive targeted feedback. The catalog of defects, together with their prevalence across common topics like expressions, loops, and lists, informs educators which defects to address in which lectures and guides the development of exercises on code quality. Additionally, we describe defect detectors, which can be used to generate valuable feedback to students automatically.

  • Název v anglickém jazyce

    Code Quality Defects Across Introductory Programming Topics

  • Popis výsledku anglicky

    Research on feedback in introductory programming focuses mostly on incomplete and incorrect programs. However, most of the functionally correct programs also contain defects that call for feedback. We analyzed 114,000 solutions to 161 short coding problems in Python and compiled a catalog of 32 defects in code quality. We found that most correct solutions contain some defects and that students do not stop making them if they do not receive targeted feedback. The catalog of defects, together with their prevalence across common topics like expressions, loops, and lists, informs educators which defects to address in which lectures and guides the development of exercises on code quality. Additionally, we describe defect detectors, which can be used to generate valuable feedback to students automatically.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 53rd ACM Technical Symposium on Computer Science Education V. 1

  • ISBN

    9781450390705

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    941-947

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    New York, NY, USA

  • Místo konání akce

    Providence, RI, USA

  • Datum konání akce

    1. 1. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000884263800136