Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Through Space and Time: Spatio-Temporal Visualization of MOBA Matches

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F23%3A00131546" target="_blank" >RIV/00216224:14330/23:00131546 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-42283-6_9" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-42283-6_9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-42283-6_9" target="_blank" >10.1007/978-3-031-42283-6_9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Through Space and Time: Spatio-Temporal Visualization of MOBA Matches

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With data about in-game behavior becoming more easily accessible, data-driven tools and websites that allow players to review their performance have emerged. Among the many different visualizations used as part of these systems, spatio-temporal visualizations which do not rely on animations have received little attention. In this paper, we explore if the established space-time cube (STC) visualization is a suitable means for simultaneously conveying information about space and time to players. Towards this end, we have created a STC visualization for reviewing matches, focusing on Heroes of the Storm as a use case, and conducted a study among 30 Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) players to establish how successfully various tasks can be performed and how this kind of 3D representation is received. Our results indicate that such a visualization, despite its complexity, can be usefully applied for match analysis if the design and interaction possibilities are well chosen.

  • Název v anglickém jazyce

    Through Space and Time: Spatio-Temporal Visualization of MOBA Matches

  • Popis výsledku anglicky

    With data about in-game behavior becoming more easily accessible, data-driven tools and websites that allow players to review their performance have emerged. Among the many different visualizations used as part of these systems, spatio-temporal visualizations which do not rely on animations have received little attention. In this paper, we explore if the established space-time cube (STC) visualization is a suitable means for simultaneously conveying information about space and time to players. Towards this end, we have created a STC visualization for reviewing matches, focusing on Heroes of the Storm as a use case, and conducted a study among 30 Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) players to establish how successfully various tasks can be performed and how this kind of 3D representation is received. Our results indicate that such a visualization, despite its complexity, can be usefully applied for match analysis if the design and interaction possibilities are well chosen.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IFIP Conference on Human-Computer Interaction (INTERACT 2023)

  • ISBN

    9783031422829

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    167-189

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    York, UK

  • Místo konání akce

    York, UK

  • Datum konání akce

    1. 1. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku