Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Data preprocessing of eSport game records: Counter-strike: Global offensive

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F17%3A10363619" target="_blank" >RIV/00216208:11320/17:10363619 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Data preprocessing of eSport game records: Counter-strike: Global offensive

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Electronic sports or pro gaming have become very popular in this millenium and the increased value of this new industry is attracting investors with various interests. One of these interest is game betting, which requires player and team rating, game result predictions, and fraud detection techniques. In our work, we focus on preprocessing data of Counter-Strike: Global Offensive game in order to employ subsequent data analysis methods for quantifying player performance. The data preprocessing is difficult since the data format is complex and undocumented, the data quality of available sources is low, and there is no direct way how to match players from the recorded files with players listed on public boards such as HLTV website. We have summarized our experience from the data preprocessing and provide a way how to establish a player matching based on their metadata.

  • Název v anglickém jazyce

    Data preprocessing of eSport game records: Counter-strike: Global offensive

  • Popis výsledku anglicky

    Electronic sports or pro gaming have become very popular in this millenium and the increased value of this new industry is attracting investors with various interests. One of these interest is game betting, which requires player and team rating, game result predictions, and fraud detection techniques. In our work, we focus on preprocessing data of Counter-Strike: Global Offensive game in order to employ subsequent data analysis methods for quantifying player performance. The data preprocessing is difficult since the data format is complex and undocumented, the data quality of available sources is low, and there is no direct way how to match players from the recorded files with players listed on public boards such as HLTV website. We have summarized our experience from the data preprocessing and provide a way how to establish a player matching based on their metadata.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    6th International Conference on Data Science, Technology and Applications, DATA 2017

  • ISBN

    978-989-758-255-4

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    269-276

  • Název nakladatele

    SciTePress

  • Místo vydání

    Setúbal

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    24. 7. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku