Player Performance Evaluation in Team-Based First-Person Shooter eSport
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10388919" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10388919 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F978-3-319-94809-6.pdf" target="_blank" >https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F978-3-319-94809-6.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-94809-6_8" target="_blank" >10.1007/978-3-319-94809-6_8</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Player Performance Evaluation in Team-Based First-Person Shooter eSport
Popis výsledku v původním jazyce
Electronic sports or pro gaming have become very popular in this millenium and the increased value of this new industry is attracting investors with various interests. One of these interest is game betting, which requires player and team rating, game result predictions, and fraud detection techniques. This paper discusses several aspects of analysis of game recordings in Counter-Strike: Global Offensive game including decoding the game recordings, matching of different sources of player data, quantifying player performance, and evaluation of economical aspects of the game.
Název v anglickém jazyce
Player Performance Evaluation in Team-Based First-Person Shooter eSport
Popis výsledku anglicky
Electronic sports or pro gaming have become very popular in this millenium and the increased value of this new industry is attracting investors with various interests. One of these interest is game betting, which requires player and team rating, game result predictions, and fraud detection techniques. This paper discusses several aspects of analysis of game recordings in Counter-Strike: Global Offensive game including decoding the game recordings, matching of different sources of player data, quantifying player performance, and evaluation of economical aspects of the game.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Communications in Computer and Information Science
ISSN
1865-0929
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
814
Stát vydavatele periodika
FR - Francouzská republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
154-175
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85049681265