Metafora klimatu ve školním prostředí a žákovské hodnocení učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F03%3A00008947" target="_blank" >RIV/00216224:14410/03:00008947 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metafora klimatu ve školním prostředí a žákovské hodnocení učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
V přehledové studii opírající se především o anglicky psanou literaturu se autoři zabývají významnými tématy současné pedagogické psychologie: sociálním klimatem třídy a školy á študentským hodnocenim učitelů a kvality výuky. Upozorňuji na komplexnost těchto jevů a diskutují pojem "kompozitní proměnné", který se jim však nezdá výstižný. Uvádějí několik možných pristupů ke studiu klimatu školní třídy. Z postojů žáků (studentů) ke škole se soustřeďují na to; jak hodnotí své učitele a kvalitu výuky. Rozebirají faktory, které toto hodnocení ovlivňují: Konstatují, že v našich podmínkách jsou žáci ve svých hodnoceních školy ovlivněni predevším děním ve vlastní třídě; nemají většinou dost prostoru na vytváření diferencovanějších postojů.
Název v anglickém jazyce
The metaphor of climate in the school environment and pupils evaluation of teachers
Popis výsledku anglicky
In this overview study, which is mostly based on Englísh-written literature, examined are the relevant topics of current pedagogic psychology: social climate of the class and the school, and students' evaluation of teachers and quality of the teaching. Complexity of these phenomena is emphasized and the discussion is geared for the concept of "composite variables", which is considered not to be too terse. Some possible approaches with respect to the study of the climate of the school class are introduced. From pupils' (students) attitudes toward the school, the concentration is focused on those factors how pupils evaluate their teacher and quality of the teaching. Analyzed are the factors that influence this evaluation. A statement is made with regardto the fact that pupils in our school conditions are, in their evaluation of the school, influenced mostly by actions in their own class and they do not have much room to develop more difierentiated attitudes.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LN00A023" target="_blank" >LN00A023: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychológia a patopsychológia
ISSN
0555-5574
e-ISSN
—
Svazek periodika
37/2002
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
134
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—