Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metafora klimatu ve školním prostředí a žákovské hodnocení učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F03%3A00008947" target="_blank" >RIV/00216224:14410/03:00008947 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metafora klimatu ve školním prostředí a žákovské hodnocení učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V přehledové studii opírající se především o anglicky psanou literaturu se autoři zabývají významnými tématy současné pedagogické psychologie: sociálním klimatem třídy a školy á študentským hodnocenim učitelů a kvality výuky. Upozorňuji na komplexnost těchto jevů a diskutují pojem "kompozitní proměnné", který se jim však nezdá výstižný. Uvádějí několik možných pristupů ke studiu klimatu školní třídy. Z postojů žáků (studentů) ke škole se soustřeďují na to; jak hodnotí své učitele a kvalitu výuky. Rozebirají faktory, které toto hodnocení ovlivňují: Konstatují, že v našich podmínkách jsou žáci ve svých hodnoceních školy ovlivněni predevším děním ve vlastní třídě; nemají většinou dost prostoru na vytváření diferencovanějších postojů.

  • Název v anglickém jazyce

    The metaphor of climate in the school environment and pupils evaluation of teachers

  • Popis výsledku anglicky

    In this overview study, which is mostly based on Englísh-written literature, examined are the relevant topics of current pedagogic psychology: social climate of the class and the school, and students' evaluation of teachers and quality of the teaching. Complexity of these phenomena is emphasized and the discussion is geared for the concept of "composite variables", which is considered not to be too terse. Some possible approaches with respect to the study of the climate of the school class are introduced. From pupils' (students) attitudes toward the school, the concentration is focused on those factors how pupils evaluate their teacher and quality of the teaching. Analyzed are the factors that influence this evaluation. A statement is made with regardto the fact that pupils in our school conditions are, in their evaluation of the school, influenced mostly by actions in their own class and they do not have much room to develop more difierentiated attitudes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00A023" target="_blank" >LN00A023: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychológia a patopsychológia

  • ISSN

    0555-5574

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    37/2002

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    134

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus