Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nejnovější česká literatura v čítankách pro primární školu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00031162" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00031162 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nejnovější česká literatura v čítankách pro primární školu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje zastoupení nejnovější české literatury pro děti a mládež v celkem třiceti osmi čítankách pro primární školu, které byly podrobeny detailní obsahové analýze z hlediska autorské a žánrové struktury zařazených literárních textů. Touto výzkumnou sondou bylo mj. zjištěno, že podstatně více novější literatury obsahují učebnice vydané po roce 2000. K nejfrekventovanějším autorům patří J. Žáček a Z. Svěrák. V čítankách lze z nejnovější literatury nalézt zejména poezii, písňové texty, autorské pohádky neo příběhy ze života dětí. Čítanky mají různou koncepci, přítomnost nejnovější literatury kolísá, největší zastoupení má v čítankách z nakladatelství Nová škola a Fragment.

  • Název v anglickém jazyce

    New Czech literature for children and youth in readers for primary school

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the presence of new Czech literature for children and youth in readers for primary school. 38 readers from two periods are analysed by the method of content analysis aimed to the authors and genre structure of literary texts. Its claimed that in the readers published after 2000 are much more texts from the newest literature. Among the most frequent authors are counted J. Žáček and Z. Svěrák. From the newest literature especially verses, texts of songs, artificial fairy-tales, realistic stories from children lifes can be found. Readers have different conceptions, the presence of new literature in them differs, many texts are e.g. in the readers published by Nová škola and Fragment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Cesty současné literatury pro děti a mládež

  • ISBN

    80-903339-6-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    BM Typo

  • Místo vydání

    Slavkov

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku