Nejnovější česká literatura v čítankách pro primární školu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00031162" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00031162 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nejnovější česká literatura v čítankách pro primární školu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje zastoupení nejnovější české literatury pro děti a mládež v celkem třiceti osmi čítankách pro primární školu, které byly podrobeny detailní obsahové analýze z hlediska autorské a žánrové struktury zařazených literárních textů. Touto výzkumnou sondou bylo mj. zjištěno, že podstatně více novější literatury obsahují učebnice vydané po roce 2000. K nejfrekventovanějším autorům patří J. Žáček a Z. Svěrák. V čítankách lze z nejnovější literatury nalézt zejména poezii, písňové texty, autorské pohádky neo příběhy ze života dětí. Čítanky mají různou koncepci, přítomnost nejnovější literatury kolísá, největší zastoupení má v čítankách z nakladatelství Nová škola a Fragment.
Název v anglickém jazyce
New Czech literature for children and youth in readers for primary school
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the presence of new Czech literature for children and youth in readers for primary school. 38 readers from two periods are analysed by the method of content analysis aimed to the authors and genre structure of literary texts. Its claimed that in the readers published after 2000 are much more texts from the newest literature. Among the most frequent authors are counted J. Žáček and Z. Svěrák. From the newest literature especially verses, texts of songs, artificial fairy-tales, realistic stories from children lifes can be found. Readers have different conceptions, the presence of new literature in them differs, many texts are e.g. in the readers published by Nová škola and Fragment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cesty současné literatury pro děti a mládež
ISBN
80-903339-6-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
BM Typo
Místo vydání
Slavkov
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—