Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jazyk a styl církevní psané publicistiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00016064" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00016064 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jazyk a styl církevní psané publicistiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sledování výrazových prostředů a stylové charakteristiky církevní publicistiky bylo provedeno na základě analýzy Katolického týdeníku a s přihlédnutím k ostatnímu katolickému tisku, a to především v komentářích, úvodnících nebo rozhovorech. Texty náboženské komunikace jsou z hlediska stylového velmi různorodé. Z jazykových prostředků se v nich uplatňuje např. obrazné vyjádření, nečekaná metafora a metonymie a jiné tropy a figury, přísloví a jejich modifikace, expresivní jazykové prostředky, neobvykle užité jazykové prostředky z jiných stylových sfér apod.

  • Název v anglickém jazyce

    Language and Style of the Church Journalistic Texts

  • Popis výsledku anglicky

    The analysis of the Catholic weekly press and other religious journalism revealed distinctive influencing mainly in journalistic texts (in editorials, commentaries, interviews etc.). The religious communication introduces the texts that are linguistically and stylishly polymorphic. The detailed general typology of the mentioned texts is still missing. The tradicional division follows the genres as a group of texts with similar characteristics. The persuasive effect of linguistic devices applies mainly to new metaphorical expressions, unexpected metaphors, similes and other proverbs and their modifications, means of expressivity, unusual usage of expressions from other spheres of communication, and frequent occurrences of persuasive quotations.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA405%2F03%2F0547" target="_blank" >GA405/03/0547: Specifika komunikace v českém církevním prostředí (sociolingvistický pohled)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Specifika církevní komunikace

  • ISBN

    80-7368-102-1

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    145-157

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly