Jazyk a styl církevní psané publicistiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00016064" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00016064 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jazyk a styl církevní psané publicistiky
Popis výsledku v původním jazyce
Sledování výrazových prostředů a stylové charakteristiky církevní publicistiky bylo provedeno na základě analýzy Katolického týdeníku a s přihlédnutím k ostatnímu katolickému tisku, a to především v komentářích, úvodnících nebo rozhovorech. Texty náboženské komunikace jsou z hlediska stylového velmi různorodé. Z jazykových prostředků se v nich uplatňuje např. obrazné vyjádření, nečekaná metafora a metonymie a jiné tropy a figury, přísloví a jejich modifikace, expresivní jazykové prostředky, neobvykle užité jazykové prostředky z jiných stylových sfér apod.
Název v anglickém jazyce
Language and Style of the Church Journalistic Texts
Popis výsledku anglicky
The analysis of the Catholic weekly press and other religious journalism revealed distinctive influencing mainly in journalistic texts (in editorials, commentaries, interviews etc.). The religious communication introduces the texts that are linguistically and stylishly polymorphic. The detailed general typology of the mentioned texts is still missing. The tradicional division follows the genres as a group of texts with similar characteristics. The persuasive effect of linguistic devices applies mainly to new metaphorical expressions, unexpected metaphors, similes and other proverbs and their modifications, means of expressivity, unusual usage of expressions from other spheres of communication, and frequent occurrences of persuasive quotations.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA405%2F03%2F0547" target="_blank" >GA405/03/0547: Specifika komunikace v českém církevním prostředí (sociolingvistický pohled)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Specifika církevní komunikace
ISBN
80-7368-102-1
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
145-157
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—