Výrazové prostředky persvaze v psané církevní publicistice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00012888" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00012888 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výrazové prostředky persvaze v psané církevní publicistice
Popis výsledku v původním jazyce
Sledování výrazových prostředů s persvazivním působením bylo provedeno na základě analýzy Katolického týdeníku a s přihlédnutím k ostatnímu katolickému tisku, a to především v komentářích, úvodnících nebo rozhovorech. Jako prostředky persvaze se v nich uplatňuje např. obrazné vyjádření, nečekaná metafora a metonymie a jiné tropy a figury, přísloví a jejich modifikace, expresivní jazykové prostředky, neobvykle užité jazykové prostředky z jiných stylových sfér apod.
Název v anglickém jazyce
Language of the Persuasion in the Church Journalistic Texts
Popis výsledku anglicky
The analysis of the Catholic weekly press and other religious journalism revealed distinctive influencing mainly in journalistic texts (in editorials, commentaries, interviews etc.). The persuasive effect of linguistic devices applies mainly to new metaphorical expressions, unexpected metaphors, similes and other proverbs and their modifications, means of expressivity, unusual usage of expressions from other spheres of communication, and frequent occurrences of persuasive quotations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA405%2F03%2F0547" target="_blank" >GA405/03/0547: Specifika komunikace v českém církevním prostředí (sociolingvistický pohled)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích
ISBN
80-7368-101-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
131
Název nakladatele
Ostravská univerzita, Filozofická fakulta
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
13. 9. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—