Příležitosti k učení ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy aneb co ukázala CPV videostudie fyziky?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00017876" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00017876 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příležitosti k učení ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy aneb co ukázala CPV videostudie fyziky?
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se obrací na učitele základních škol a seznamuje je s výsledky výzkumu výuky fyziky na 2. stupni. Odpovídá na otázky v jakých formách a v jakých fázích se odehrává výuka fyziky. Jaké příležitosti k verbálnímu projevu učitele a žáků výuka fyzikynabízí? Výzkum ukazuje, že formy výuky, zaměřené na učitele, výrazně převažují nad formami, v nichž vystupují do popředí žáci. V malé míře jsou pak používány kooperativní formy výuky.
Název v anglickém jazyce
Opportunities to learn in lower secondary physics instruction; the outcomes of CPV Video study of physics
Popis výsledku anglicky
The paper is addressed to basic school teachers and provides them with the results of a research project that aimed at physics instruction on the lower secondary level. In particular it answers questions concerning the forms and phases of physics instruction and opportunities to talk. The research shows that teacher-centred forms are used much more often than learner-centred ones. Cooperative forms of teaching appear rather rarely.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Komenský - odborný časopis pro učitele základní školy
ISSN
0323-0449
e-ISSN
—
Svazek periodika
131
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
9-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—