Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pädagogisches Wissen als Basis von Lehrerkompetenz

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00020468" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00020468 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pädagogisches Wissen als Basis von Lehrerkompetenz

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Folgender Artikel lässt sich als Beitrag zur Diskussion um Lehrerbildung verstehen, wo in letzter Zeit die Kategorien Wissen und Kompetenz (wieder) thematisiert werden. Die mit dem Kompetenzbegriff verbundenen Probleme werden zusammengefasst und es wirdcharakterisiert, wie sich der Kompetenzbegriff in der Lehrerbildung etabliert hat. Es wird vorgeschlagen, die Lehrerkompetenz aus struktureller Perspektive zu betrachten, wobei der Autor das Strukturelement Wissen akzentuiert. Es wird am Beispiel einer Fallstudie zu pädagogischem Wissen von Lehrern (aus dem Projekt GA ČR 406/06/P037) gezeigt, wie sich das Wissen innerhalb der Kompetenz erfassen lässt.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers knowledge as base of teaching competence

  • Popis výsledku anglicky

    The article is contributig to the discussion about teacher education, where concepts knowledge and competence are frequently used. The author deals with several problems related to the understanding and use of the concept teacher competence and we characterise the circumstances of the establishment of the concept in teacher training. Further, we emphasise the need of a structural view on teacher competence, whereas the main focus is on the category of knowledge. In the third part of the paper we introduce a research project focused on the analysis of teacher pedagogical content knowledge, which represents the basis of teacher professional competence.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F06%2FP037" target="_blank" >GP406/06/P037: Didaktická znalost obsahu jako klíčový koncept kurikulární reformy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen: Kompetenzen ? Standards ? Module

  • ISBN

    978-3-8340-0285-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Schneider Verlag

  • Místo vydání

    Hohengehren

  • Místo konání akce

    Hohengehren

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku